תוכן שיווקי

גרטנר: Talend – הזוכה הגדולה לתחום Data Integration Tools

13/12/2017 12:14
יוסי רודריק, מנכ"ל קבוצת UCL ומייסד חברת אקורייט. צילום: יח"צ

כתב: יוסי רודריק, מנכ"ל אקורייט (aQurate) מקבוצת UCL, נציגת Talend בישראל

ריבוע הקסם של גרטנר (Gartner) לתחום Data Integreation Tools שהתפרסם השנה גילה שינויי מגמה דרמטיים בנוף התחרותי של ספקיות פתרונות אינטגרציית המידע. בעוד שהספקיות הוותיקות יורדות במיקום שלהן ברביע ה-Leaders, הרי ש-Talend היא היחידה שעלתה בדירוג גרטנר לשנת 2017.

הוותיקות יורדות, Talend עולה

ההגדרה של גרטנר למונח Leader משתנה והדבר הביא לכמה שינויים משמעותיים בתחום. בעוד שאינפורמטיקה ויבמ (IBM) ממשיכות להוביל את השוק, הרי ששתיהן ספגו מהלומה ניכרת ונחלשו בדירוג הכללי שלהן, עם ירידה למטה בציר ה-Ability to Execute, ונסיגה אחורה על ציר ה-Completeness of Vision.

הפרשנות לחולשה של אינפורמטיקה ויבמ נוגעת בכך שהן מתקשות לעמוד בקצב דרישות הלקוחות והשינויים הטכנולוגיים – בדגש על קושי בשילוב יכולות Big Data, לימוד מכונה (Machine Learning), יכולות real time ו-streaming של המידע.

הניתוח של גרטנר מתריע על חולשות נוספות של אינפורמטיקה ויבמ בתחומים של תמחיר, מורכבות גבוהה של המערכות, ו-TCO גבוה. בדומה, אורקל (Oracle) וסאפ (SAP) ירדו למטה בצורה ניכרת בציר ה-Ability to Execute, כאשר גרטנר מציינת במיוחד את המורכבות של המערכות שלהן, ובעייתיות של הגירה ושדרוג המערכות. ספציפית עבור סאפ, הדו"ח מוסיף סוגיות של חוסר תמיכה, שירותים מקצועיים מוגבלים, וחוסר בזמינות של כוח אדם מיומן.

העולים והיורדים בריבוע הקסם של גרטנר - השוואת 2017 ל-2016. צילום: יח"צ

העולים והיורדים בריבוע הקסם של גרטנר – השוואת 2017 ל-2016. צילום: יח"צ

Talend הייתה היחידה ברביע ה-Leaders ששיפרה את מיקומה בגרף בצורה משמעותית, כאשר הדבר משקף את השינויים שעובר השוק, ואת הכניסה לעולמות חדשים בתחום הדטה והטיפול במידע. הספקיות המסורתיות מרגישות את האדמה נעה מתחת לרגליהן כאשר הן נדרשות להתמודד עם תרחישים עסקיים וטכנולוגיים חדשים – דוגמת: מעבר דטה בענן, Big Data ו-self service. לעומת זאת, האסטרטגיה של Talend שמה את התרחישים האלו במרכז, ורואה בהם את העתיד של תחום אינטגרציית המידע.

"לנגן" את המידע בקצב של עולם הדיגיטל

Talend מאמינה כי שוק ה-Data Integration נמצא על הסף להמצאה שלו מחדש. היסטורית, אינטגרציה של המידע עסקה בעיקר בהעברה של מידע מנקודה A לנקודה B. העולם המסורתי הזה הופך פחות ופחות רלוונטי.

העולם הדיגיטלי חווה חדשנות טכנולוגית עניפה, שתחייב ארגונים לא רק להעביר את המידע ממקום למקום, אלא בעיקר לעבור במהירות מפלטפורמת דטה אחת לאחרת – רבות מהן חדשות, חלקן יגיעו לשוק בעתיד – על מנת לייצר תמיכה בתהליך עסקי אחוד, רצוף ומהיר. Talend היא הספקית שמייצרת בשוק אינטגרציית המידע את אותו שיבוש – disruption – שיאפשר לארגונים "לנגן" את המידע בקצב המהיר של עולם הדיגיטל.

לסיכום, אם נשתמש באנלוגיות לעולמות אחרים – Talend היא האובר (Uber) של שוק אינטגרציית המידע, והיא גורם מרכזי המניע ומחולל את השינויים בתחום שהיה נחשב עד לאחרונה רדום וישנוני.

בעוד ש-Talend מבצעת השקעות מאסיביות בפיתוח של הפלטפורמה שלה, הרי ששתי השחקניות הגדולות בתחום מנסות להשלים את הפערים ברכישה של חברות ובניסיונות לשלב אותן בסוויטות שלהן. בעוד ש-Talend מספקת פלטפורמה קלה הפועלת עם חלון ממשק משתמש אחד ואחוד שמקל על התהליכים העסקיים והטכנולוגיים, המתחרות כלואות בתוך סוויטות ישנות וכבדות שכל שינוי בהן הופך את המורכבות לגבוהה עוד יותר. בעוד Talend מביאה מנגנון תמחור פשוט והגיוני, המתחרות עדיין כלואות במודל תמחור ישן ולא מציאותי הדורש מהארגון להעריך מראש את נפחי המידע הרצים על גבי ה-Hadoop.

נראה שהקרחונים הוותיקים נמסים אט-אט, וקרחון חדש מרים את ראשו ותופס עמדת הובלה בשוק.

לפרטים נוספים לחצו כאן.

אירועים קרובים