תוכן שיווקי
בעקבות אירוע QlikView ישראל

טל וייסר, QlikView ישראל: "העולם עובר מבינה עסקית לבינה מלאכותית"

לדברי וייסר, מנכ"ל החברה, "עולם ה-BI משתנה מניתוח נתוני העבר לשימוש במידע על מנת לצפות ולחזות את מגמות העתיד"

11/09/2017 11:55
טל וייסר, מנכ"ל QlikView ישראל, מקבוצת חילן. צילום: פז בר

"עולם ה-BI עובר בימים אלה את המהפכה הבאה שלו – המעבר מניתוח של נתוני העבר לחוזי וצפי של העתיד. כדי לעשות את המעבר הזה יהיה צורך לעשות טרנספורמציה מהעולם של הבינה העסקית – BI – לעולם של הבינה המלאכותית – AI", כך אמר טל וייסר, מנכ"ל QlikView ישראל, מקבוצת חילן.

וייסר דיבר בפתחו של כנס הלקוחות השנתי של QlikView ישראל. הכנס, בהשתתפות מאות מלקוחות החברה ושותפים עסקיים מתחומי ה-BI והאנליטיקה, נערך היום (ב') בסינמה סיטי גלילות.

לדברי וייסר, "המעבר מעולם ה-BI לעולם ה-AI יצריך יכולת חשיבה וניתוח אחרים של הנתונים. זה עולם שבמרכזו תהיה חדשנות טכנולוגית ועליית מדרגה בחוויית המשתמש, קרי – הנגשה של כלי ניתוח המידע למספר גדול ככל האפשר של משתמשים, ומתן יכולות של ניתוח המידע בצורה אינטואיטיבית".

וייסר אמר כי "הכיוון אליו תחום האנליטיקה הולך הוא לשימוש בשפה טבעית. כל מנהל או אנליסט כבר לא יזדקקו ל-'מדעני מידע' שיתווכו להם את ניתוח המידע, אלא יוכלו לנתח את המידע ולהפיק ממנו תובנות באמצעות שיחה או כתיבת טקסט בשפה יומיומית".

"Qlik בהחלט ממוקדת בפיתוח והבאת דור חדש של פתרונות BI ואנליטיקה, ומעבדות המחקר שלה נמצאות בתהליכים מתקדמים של שילוב יכולות ה-AI בפלטפורמת Qlik".

150 אלף משתמשים בישראל

"בישראל אנחנו חווים גידול משמעותי במספר הלקוחות שבחרו בפלטפורמת Qlik – בין אם מדובר בפתרון QlikView או בפתרון Qlik Sense".

"1,100 ארגונים בחרו בפלטפורמת Qlik בישראל, וכ-150 אלף איש משתמשים בפתרונות. כ-3,500 מפתחים עובדים כיום בפיתוח על פלטפורמת Qlik בשוק המקומי, וניתן לראות ש-Qlik הופכת לשפה מוכרת שגורה ומוכרת בעולם ה-BI הישראלי. דוגמה לכך ניתן לראות בפניות שאנו מקבלים מאוניברסיטאות ומכללות, המבקשות שנשתלב ונתרום מהידע והניסיון שלנו במסלולים אקדמיים הנוגעים לתחומי מידע, נתונים או BI".

ג'ון סנדס, מנהל שיווק בכיר ב-Qlik העולמית. צילום: פז בר

ג'ון סנדס, מנהל שיווק בכיר ב-Qlik העולמית. צילום: פז בר

ג'ון סנדס, מנהל שיווק בכיר ב-Qlik העולמית, אמר כי "כבר כמה עשרות שנים שמתקיימת תחרות בין המוח האנושי ובין המוח של המכונה, מתח שאפשר היה לראות בסדרת המופת 'מסע בין כוכבים' בין האינטואיציה האנושית של קפטן קירק ובין הגישה הלוגית של ספוק".

"הדור הבא של כלי האנליטיקה וניתוח המידע ישלבו בין האינטיליגנציה האנושית עם כוח החישוב של המכונה. הציפייה כיום היא ליצור יכולת טבעית לשלוט במידע, בניתוח שלו, ואנחנו נדרשים לספק את היכולות האלו לכל קצוות הארגון, וכמובן לעשות זאת בצורה מנוהלת ומפוקחת".

לדברי סנדס, "הדרישה לניתוח מידע בדרך טבעית ופשוטה עולה גם מסקר של גרטנר (Gartner) שהעלה כי רק 30% מכלל הרישיונות בעולם ה-BI מנוצלים בפועל. אם הממשק לא יהיה טבעי, אז המשתמש יימנע מלהשתמש בפתרונות. זו הסיבה לכך ש-Qlik מסתייעת בתהליך הפיתוח של הפלטפורמה בחברת גיימינג, שמסייעת לנו בהפיכת הממשק לטבעי יותר ונוח".

סנדס הציג דמו של צ'טבוט המותקן על גבי מכשיר הסמארטפון שלו, ש-Qlik מפתחת בשיתוף פעולה עם חברה נוספת, ואשר יאפשר למשתמשים באמצעות שיחה חופשית לבקש הצגה של מידע או ניתוחו. סנדס ציין כי "הצ'טבוט מחובר למנוע המידע של Qlik, ואני מחובר לצ'טבוט, והממשק כולו מתבצע באמצעות שיחה על גבי המובייל שלי. זו בפירוש דוגמה לדור הבא של כלי ה-BI".

ניתוח מידע בכמה קליקים

יוגב פלד, מייסד ומוביל חדשנות ב-QlikView ישראל, ציין כי "כמות מקורות המידע הופכת אינסופית, והיכולת לנתח ולקבל תובנות מהמידע הופכת כיום למשמעותית. היכולת לנתח את המידע בצורה חכמה ופשוטה היא צורך עסקי ממדרגה ראשונה. שם המשחק הוא לעשות את הפעולה הזו של ניתוח מידע בכמה קליקים, שזה יתבצע בצורה אסוציאטיבית וללא הכשרה".

יוגב פלד, מייסד ומוביל חדשנות ב-QlikView ישראל. צילום: פז בר

יוגב פלד, מייסד ומוביל חדשנות ב-QlikView ישראל. צילום: פז בר

פלד סיכם כי "אנחנו שומעים מהלקוחות שלנו שלהפיק דו"ח מצריך באנשי מקצוע ייעודיים או תמיכה של אנשי IT. בפלטפורמה של Qlik מדובר בכמה קליקים, כך שכל מנהל, אנליסט או איש מכירות יכול להשתמש בכלים האלה ולהפיק מהם תועלות."

עוד הציגו באירוע: שי גוטמן, סמנכ"ל טכנולוגיות ודיגיטל ב-OPSI, זכיין UPS בישראל, את ההטמעה של פתרון Qlik Sense; עודד משה, סמנכ"ל מוצר ב-SysAid, את ההטמעה של Embedded Analytics; וטוביה פלדמן, מייסד Stampli, את הטמעת NPrinting.

אירועים קרובים