תוכן שיווקי

מממשים את פוטנציאל הרשת – חלק ב'

18/06/2017 09:10
סנטיאגו מדרוגה, מנהל טלקום ו-ICT ברד-האט לאזור EMEA. צילום: יח"צ

כתב: סנטיאגו מדרוגה, מנהל טלקום ו-ICT ברד-האט (Red Hat) לאזור EMEA

הצעידה לכיוון הדיגיטל דורשת ראש פתוח לבדיקה מחדש של המבנה הפנימי, לכיוון של גישות חדשות כמו קונטיינרים ו-DevOps, ולקראת עבודה שיתופית.

אנו מאמינים שאנו עדים לעידן של טלקום פתוח, הבנוי ונתמך על ידי האקו-סיסטם הפתוח. כפי שאנו רואים מזה זמן מה בתעשיות אחרות, מפעילים יוכלו לחדש מהר יותר, להפחית עלויות ולהגדיל גמישות כדי להתמודד עם האתגר של כוחות תחרותיים מהסוג החדש.

עם זאת, אלה שרוצים  להפיק יתרונות מקוד פתוח, חייבים גם ללמוד לנווט את האקו-סיסטם. הם יצטרכו להבין את ההבדלים בין פרויקטי Upstream ופרויקטים מוקשחים ומאובטחים.

עם כך הם יצטרכו להבין איך טכנולוגיות מאושרות לעבודה עם חומרה ותוכנה, ולהבין את סיכוני הנעילה והתאימות של גרסאות קנייניות מתנגשות של תוכנות קוד פתוח, הידועות כ-Forks. בחלק מהן הם ייתקלו בדרך יותר מאשר באחרות.

הולכים בנתיב הטרנספורמציה הדיגיטלית

Swisscom אימצה כבר בשלב מוקדם טרנספורמציית IT ואורח מחשבה פתוח. ב-2012 התוותה החברה אסטרטגיית ענן לפישוט התשתית שלה, וכדי לאפשר לה להרחיב אותה עבור היצע חדש ללקוחות, ולסייע להנחות אותם בדרך לעידן הדיגיטלי.

עם OpenStack היא ליכדה את התשתית שלה לתוך פלטפורמת ענן אחת כדי לעזור לממש זאת מהר יותר, לפיתוח אג'ילי (זריז וגמיש) יותר, וליישומים המתרחבים בקלות בתגובה לדרישת לקוחות.

על יסודות וירטואליים אלה השיקה Swisscom את היצע פלטפורמה-כשירות (PaaS) שלה, כך שלקוחותיה יכולים ליצור ולפרוס יישומים מהר יותר.

פרויקט הענן פתח ל-Swisscom קווי הכנסה חדשים עבור לקוחות ארגוניים ופרטיים כאחד. לדוגמה, ספק פתרונות עבור תחום המלונאות מפתח את יישומי פתיחת דלתות בחדרי מלון שלו ב-Swisscom Application Cloud. בינתיים, לקוחות פרטיים יכולים לנצל את יתרונות היישום דמוי דרופבוקס של ה-CSP, הנקרא MyCloud ומציע למנויים אחסון ללא הגבלה.

ניתן לספר גם על Fastweb האיטלקית, המספקת שירותי ICT מבוססי ענן לעסקים, בדרך כלל לארגונים גדולים.

כדי לענות לצרכי האימוץ הגדלים והדינאמיים של לקוחות, ביססה Fastweb את אסטרטגיית מרכז הנתונים מוגדר-תוכנה שלה על OpenStack, ועתה יכולה להשתמש ביכולות אוטומציה ושירות עצמי כדי ליצור במהירות ובקלות רשתות תקשורת מותאמות. לקוחותיה יכולים לרכוש בלוקים של משאבי מיחשוב, קישוריות ואחסון בסביבת הענן של החברה, ויכולים לבנות דטה סנטרים וירטואליים דרך פורטל שירות-עצמי.

T-Systems בבעלות דויטשה טלקום (Deutsche Telekom) מציעה שירותי ענן מוכנים לתחומים ורטיקליים, שהיא מצפה כי יכללו פלטפורמת וטכנולוגיית יישומי קונטיינר.

אנו גם צפויים להמשיך לראות כניסה של שירותים כאלה למרחב האינטרנט של דברים, לדוגמה ארגוני לוגיסטיקה העוקבים אחרי תנאי צי רכב דרך חיישנים מחוברים.

גם תעשיית שירותי הבריאות תוכל ליהנות מדיגיטציה של רבים משירותיה – החל מרשומות מטופלים, דרך חילופי מסמכים ועד לארגון של מרפאות. תעשייה אחרת שתוכל לקדם חדשנות דרך דיגיטציה מבוססת-ענן היא קמעונאות, לשיפור חוויית הלקוח, לדוגמה דרך שיווק בקרבת נקודת המכירה וניתוחי ביקורים בחנויות.

דינאמיות בקהילות

היום ברור לגמרי שכדי ש-CSP מודרני יצליח בעולם דיגיטלי, יכולות כמו אג'יליות, גמישות וסקלאביליות הן חיוניות בכל אקו-סיסטם של ICT. אלה הן ההבטחות של NFV ו-SDN, ואלה הבטחות של פלטפורמות ענן פתוח כמו OpenStack.

דרישות תעשייה משתנות במהירות וגופים משבשים חדשים שנכנסים לשוק, מקדמים התפתחות מהירה יותר בטכנולוגיות טלקום – אך באותו זמן גורמים ללחצים עצומים על עסקים בתעשייה.

ספקי שירות מובילים חייבים לענות לאתגרים אלה בלי לפגוע ביעילות העסקית ובביצועי הרשת שלהם, ולא להגדיל את עלות הבעלות הכוללת.

לא מספיק לחדש – CSPs חייבים לחדש במהירות האינטרנט ולהגיב לדינמיקות חדשות המעצבות אינטראקציה ושימוש של צרכנים בטכנולוגיה. הקלחת הרותחת של שינויים, חדשנות ותחרות, סללה את הדרך למערכי אקו-סיסטם חדשים בתעשייה, המבוססים על גישה שיתופית פתוחה שנותנת השראה לדרך שונה של חשיבה.

לחלק א'

אירועים קרובים