תוכן שיווקי
לקראת אירוע - PMI - אסטרטגיה חשיבה יוצרת ערך, יום ד' 14 ביוני, מלון דייויד אינטרקונטיננטל, תל-אביב

האג'ייל כאן – כך גם ניהול הפרויקטים

בתחילת מהפיכת האג'ייל, נדמה היה שאפשר לוותר על מנהלי הפרויקטים ● היום, הגישה התהפכה

12/06/2017 14:42
דביר זוהר, מנכ"ל סימפל. צילום: יח"צ

מהפיכת האג'ייל היא כבר עובדה קיימת. בסקר שערכה דלויט (Deloitte) בארצות הברית עלה כי 67% מארגוני ההיי-טק וה-IT עובדים אג'ייל, ו-24% עובדים היברידית. רק 9% נותרו לעבוד בגישת ה-Waterfall.

המעניין הוא, שככל שיישום האג'ייל מעמיק, כך עולה גם אחוז החברות שמבינות שהאג'ייל ברמת צוותי הפיתוח אינו מספיק.


אם רוצים להפיק את המירב מהגישה ולשפר את המהירות והאג'יליות, נדרש שצוותי ה-Scrum יתרכזו באמת בעבודת הפיתוח.

כדי שזה יקרה נדרשת מעטפת ניהול טקטית (TMG) המטפלת בניהול הפרויקטים, המוצרים והלקוחות. זו הקבוצה אשר יודעת לתעדף את הדרישות המגיעות מכלל הפרויקטים והלקוחות, יודעת לסנכרן בין הצוותים, לתת מענה לשינויים הנדרשים מלקוחות ולספק סטטוס עדכני לכל בעלי העניין, כולל ההנהלה והלקוחות.

שכבה טקטית רזה ויעילה כזו, כוללת מנהלי פרויקטים, ארכיטקטים, מנהלי מוצר ו-PMO. זו שכבה הנדרשת לשלב מידע מכל העולמות – עולם הלקוחות, עולם הפרויקטים, עולם הפיתוח וכמובן עולם ההנהלה. היא צריכה להבין מה קורה בכל אחד מהעולמות ולגשר בניהם.
לצורך זה, נדרש גם כלי ניהול המאפשר שקיפות בין הרמות השונות ובין העולמות השונים. אם בעבר נעזרו בעיקר בכלים כמו JIRA ו-Trello עבור ניהול צוותי הפיתוח, הרי שהיום נפוץ מאוד השימוש ב-Smartsheet כמענה לשקיפות מחד וככלי תכנון ובקרה של מנהלי הפרויקטים מאידך.

בכנס PMI הקרוב שיערך ב-14 ביוני, נציג את התפישה של שכבת הניהול הטקטית, כמו גם את ה-Smartsheet ככלי שמסייע בניהול כולל של הפיתוח.

SIMPLE עוזרת ללקוחות לרוץ מהר יותר בעזרת תהליכים וכלים פשוטים. החברה בונה סביבת ניהול אפקטיבית כולל תהליכים, כלים, שירותי PMO, הדרכות, וליווי לאורך זמן.

SIMPLE מיישמת כלים פשוטים כדוגמת JIRA ו-Smartsheet המאיצים את תהליך היישום.

אירועים קרובים