תוכן שיווקי

פתרון הגיבוי המשולב שכובש את עולם העסקים בסערה

איך הפכה CTERA Networks, שהוקמה על ידי שני יוצאי יחידת 8200, לאחד השמות החמים ביותר בעולם גיבוי הענן העסקי?

09/05/2017 14:45
CTERA ואינפורמט

בעולם בו עסקים מתבססים על מידע והרבה מהמערכות היומיומיות הופכות לממוחשבות, גיבוי הוא אחד התחומים שהולכים ותופסים יותר מודעות וחשיבות בקרב בעלי העסקים מכל המגזרים.

CTERA שפיתחה פתרון גיבוי מתקדם עבור ארגונים, ידועה כחברה שקנתה לעצמה שם בזירה הבינלאומית; בין היתר היא נבחרה לרשימה היוקרתית "Cool Vendors" של גרטנר (Gartner) ב-2013, וב-2016 זכתה במכרז יוקרתי להקמת ענן פרטי לשיתוף קבצים עבור משרד ההגנה האמריקני.

החברה הוקמה ב- 2008 על ידי לירן אשל וזהר קאופמן, שניהם יוצאי יחידת 8200 ושניהם כיהנו בתפקידים בכירים ב-SofaWare שנרכשה על ידי צ'ק פוינט. כיום מונה CTERA מעל  140 עובדים, מרביתם בישראל.

הפתרון שמתאים את עצמו לעסק ולא להיפך

CTERA מספקת פתרון מתקדם לגיבוי, אחסון ושיתוף קבצים – תוך שילוב של אחסון מקומי ואחסון בענן. הגיבוי מתבצע משרתים, מחשבים נייחים וניידים של בית העסק להתקן אחסון ייחודי של CTERA וממנו מגובה לענן פרטי או ציבורי לפי החלטת הלקוח ובהתאם לצרכיו.

"למעשה קיימות שתי אסטרטגיות גיבוי עיקריות", מסביר מוטי אוקסמן, מנהל המכירות של CTERA. "האסטרטגיה המסורתית של גיבוי מקומי להתקן פיזי שנמצא בעסק, ואסטרטגיית הגיבוי לענן באמצעות פתרון תוכנה. לכל אחת מהאסטרטגיות האלה יש את היתרונות והחסרונות שלה, וקיימות לא מעט חברות שעוסקות בתחום".

"הפתרון שאנחנו מציעים הוא פתרון גיבוי היברידי, שמאפשר ללקוח ליהנות מהיתרונות של כל אחת מאסטרטגיות הגיבוי הללו. ראשית, המידע מגובה להתקן גיבוי פיזי המכונה Cloud Storage Gateway, ולאחר מכן המידע מגובה מההתקן הפיזי לענן. כך הלקוח מקבל שני עותקים של המידע שלו – עותק מקומי ועותק בענן – תוך שימוש באותה פלטפורמה של גיבוי ועבודה מול ספק אחד".

הפתרון של CTERA כולל כמובן גם גישה מרחוק לקבצים, ניהול הרשאות, סריקת תוכנות זדוניות ומניעת זליגת מידע, ובכך מהווה פתרון מקיף לשמירה על אחד הנכסים החשובים ביותר של כל עסק. מרבית עובדי CTERA הם יוצאי צ'ק פוינט, כך שנושא האבטחה נמצא בראש מעיינינו", מוסיף אוקסמן. "למעשה, אבטחת המידע והבטחת שרידות המידע הם ליבת הפתרון שלנו".

פתרון הגיבוי המתקדם של CTERA מספק מענה הרמטי גם נגד אחד מהאיומים הנפוצים והזדוניים ביותר הקיימים כיום – נוזקות הכופר. בנוסף לגיבוי המקומי, הגיבוי בענן מבטיח את שרידות המידע השמור על שרת מרוחק ומחוץ להישג ידם של התוקפים.

ב-CTERA מבטיחים שהשילוב של האחסון המקומי והאחסון בענן מעניק לעסקים גיבוי מאובטח מצד אחד, אך גמיש ובלתי מוגבל בנפח מצד שני, וכל זאת לצד יכולות שחזור והתאוששות מהירות במקרה אסון – הודות לעותק הפיזי היושב ממש בבית העסק ומאפשר שחזור קבצים מיידי.

יהב מאיו, מנהל תחום מחשוב ענן באינפורמט. צילום: יח"צ

יהב מאיו, מנהל תחום מחשוב ענן באינפורמט. צילום: יח"צ

"מה שיפה בפתרון של CTERA הוא שכולם יכולים ליהנות ממנו. הפתרון לא מוגבל לארגוני ענק בלבד, וניתן ליישם אותו גם בעסקים קטנים ובינוניים" אומר יהב מאיו, מנהל תחום מחשוב ענן באינפורמט, מחברות השירות הוותיקות בישראל בתחום הענן, המייצגת את CTERA בישראל.

"דוגמה טובה מהשטח הם משרדי עורכי דין ורואי חשבון שמרגישים יותר בנוח כאשר המידע הרגיש של הלקוחות שלהם נמצא בהישג יד, ושניתן לגשת אליו בכל עת או לשחזר אותו בקלות במקרה הצורך".

פתרון הגיבוי המתקדם של CTERA כבר הוטמע בהצלחה במאות עסקים וארגונים בארץ ובעולם. אחד מאותם ארגונים הוא מרכז השלטון המקומי אשר מאגד את כל העיריות והמועצות המקומיות בישראל, ומייצג אותן מול רשויות הממשלה. כחלק משדרוג מערך המחשוב של מרכז השלטון המקומי, הוטמע פתרון הגיבוי של CTERA בשרתי החברה וכיום היא מגבה באמצעותו מידע רב וחיוני בענן של אינפורמט.

"לאחר בחינת מספר פתרונות גיבוי, החלטנו להתקדם לפתרון הגיבוי המשולב של CTERA", אומר ברק שחר, מנהל מחלקת מחשוב במרכז השלטון המקומי. "העובדה שהמידע מגובה בענן מצד אחד, ונגיש לנו בכל עת מצד שני, מספקת לנו גם שקט הנפשי וגם נוחות עבודה שלא הכרנו קודם לכן".

מבצע מיוחד לקוראי אנשים ומחשבים

קוראי אנשים ומחשבים נהנים מחודש ראשון חינם לפתרונות הגיבוי של CTERA בענן של אינפורמט, בכפוף לתקנון המבצע. לפרטים נוספים לחצו כאן.

אינפורמט הינה אחת מהחברות הוותיקות והמובילות בישראל בתחום המחשוב, והיא מספקת ללקוחותיה מגוון רחב של פתרונות, ומהווה עבורם One-Stop-Shop בתחום המחשוב העסקי.

אירועים קרובים