תוכן שיווקי

אתגרים חדשים באסטרטגיות הגנה

26/12/2016 13:00
נטלי קנטור, מנהלת מכירות הגנת נתונים ולקוחות Commercial ב-Dell EMC ישראל

כתבה: נטלי קנטור, מנהלת מכירות הגנת נתונים ולקוחות Commercial ב-Dell EMC ישראל

אנשי ה-IT של היום עסוקים כל כך בניהול האתגרים היומיומיים שלהם ובכיבוי שריפות, עד שלעתים אין להם זמן להבחין בהתקדמות של מהלכים שהובילו בארגון.

ממחקר EMC Global Data Protection Index לשנת 2016, עולה כי הארגונים הצליחו להפחית את מספר האירועים הנובע מארבעת הגורמים המסורתיים המובילים לאובדן מידע. מדובר בהתקדמות משמעותית במאמצים להבטיח כי המידע זמין בכל עת. עדיין, אנו רחוקים מלנוח על זרי הדפנה.

במקביל לשיפור שהעסקים מציגים בשכבות ההגנה שלהם אל מול האיומים המסורתיים, אתגרים חדשים צצים בכל עת ומכים בארגונים שאינם מוכנים לקראתם. בהשוואה לממצאי המחקר המקביל של EMC משנת 2014, יותר ארגונים (13%) דיווחו על אובדן מידע או הפרעה בגישה למידע במהלך השנה שקדמה לביצוע המחקר, וכל ארגון שכזה דיווח על נזק ממוצע בסך 914 אלף דולר כתוצאה מאירועים אלו.

מהם שלושת האתגרים הגדולים ביותר הקשורים לאובדן מידע, הצפויים להתעצם בקרוב, וידרשו מהעסקים להתכונן כראוי לקראתם?

הגנה כנגד התקפות האקרים הרסניות

המחקר גילה כי 36% מהעסקים שנסקרו איבדו מידע כתוצאה מחור אבטחה שהוביל לחדירה מחוץ או מתוך הארגון.

כאשר מגינים מפני אובדן מידע בשגגה, המפתח הוא לייצר העתקים של המידע הנגישים גם לאחר האירוע. אולם, כאשר האקרים מנסים בזדון לפגוע בעסק, הם עלולים לתקוף גם את ההעתקים הללו.

מוצרי ה-Data Domain וה-Data Protection של EMC מספקים שכבות המקשיחות את חומת ההגנה על המידע גם כנגד איומים אלו. אם ברצונכם לייצר הגנה משמעותית יותר, ניתן למנף את פתרונות הגנת המידע המתקדמים של EMC ולהפריד את עותקי המידע הללו מהרשת. מוצרי Isolated Recovery של EMC מפרידים את המידע ממקורותיו כך שהוא יכול להיות מאוחזר אפילו לאחר ההתקפות ההרסניות ביותר.

הגנה על המידע בענן

המחקר גילה גם כי פחות ממחצית מהארגונים מגינים כעת על המידע שלהם המצוי בענן כנגד תקלות, וכי פחות ממחצית מהארגונים מגינים עליו מפני מחיקה. מדוע?

מכיוון שעסקים רבים מאמינים כי ספק שירותי הענן שלהם מגן על המידע שלהם עבורם. אולם, ההגנה על המידע מחוץ לתשתית הארגון, וגיבוש אסטרטגיה לביצוע הגנה שכזו, חשובים באותה מידע כהגנה על המידע המצוי בתוך תשתית הארגון.

אירוע שבו עובד מוחק בטעות קבצים, או מאפשר בפעילותו חדירת וירוס, אינו מכוסה תחת אחריותו של ספק שירותי הענן. גיבוי כשירות (SaaS Backup), בדומה לשירות EMC Spanning, מאפשר לעסקים לתזמן גיבויים של המידע שלהם בענן על מנת להבטיח כי תהיה להם אפשרות "להחזיר אחורה את הגלגל" לאחר אובדן מידע לגיבוי הקרוב ביותר.

90% מהעסקים נעזרים בענן גם ככלי המשתלב באסטרטגיית ההגנה על המידע שלהם, וכלים כדוגמת EMC Data Domain Cloud Tier מספקים את השימוש היעיל ביותר לאורך זמן בתשתית הענן, בכך שהם משרשרים העתקי מידע של הארגון בענן.

הגנה על מידע המאוחסן בסביבות פלאש

73% מהעסקים שהשתתפו במחקר הודו כי אינם בטוחים במידה רבה שפתרון ההגנה על המידע שבו הם משתמשים כעת, יוכל לעמוד בהצלחה באתגרים שמציגה טכנולוגיית הפלאש, בהם גם המהירות העצומה שאותה היא מאפשרת.

2016 היא "שנת הפלאש", שבה מגלים העסקים כי לרוב דרישות האחסון של הארגון, הפתרון הכלכלי ביותר הוא יצירת מערך שכולו פלאש, לעומת מערכים מבוססי דיסקים. עבור עסקים שבהם מתנהלים תהליכים תובעניים במיוחד על גבי מערכי פלאש, מספק פתרון EMC ProtectPoint העתקת מידע ישירות ממקור האחסון הראשי לפתרון Data Domain ללא צורך בתשתית גיבוי נוספת מסורתית, ובכך מקצר את זמני הגיבוי פי 10 ומאיץ את זמני האחזור פי 20.

מהמחקר עולה כי פחות מחמישית (18%) מהעסקים טענו כי הם בטוחים בכך שפתרונות הגנת המידע שלהם יצליחו לעמוד באתגרים העסקיים העתידיים.
כאמור, ניכרת התקדמות בהבנה ובאימוץ של אסטרטגיות הגנה על מידע מול איומים מסורתיים, אולם, יש למנף התקדמות זו להכנה לעמידה מול איומים חדשים.

אירועים קרובים