תוכן שיווקי
לקראת אירוע - הפיסגה הדיגיטלית 2016, יום ד' 13 באפריל, אווניו מרכז אירועים וקונגרסים, קרית שדה התעופה

השילוב בין לימודים לפרקטיקה כמפתח להכשרה בעידן הדיגיטלי

ב-16 בפברואר קיימה המכללה האקדמית כנרת את הכנס הרביעי שלה להנדסת תוכנה, בחסות הלשכה לטכנולוגיות המידע בישראל

01/03/2016 16:07
הלשכה לטכנולוגיות המידע בישראל

כתב: אילן לוין, מנכ"ל הלשכה לטכנולוגיות המידע בישראל

ב-16 בפברואר קיימה המכללה האקדמית כנרת, את הכנס הרביעי שלה להנדסת תוכנה. כנס מקצועי מרשים, שהשתתפו בו אנשי אקדמיה בכירים מישראל, אירופה וארצות הברית.

הכנס נערך בחסותה המקצועית של הלשכה לטכנולוגיות המידע בישראל: שי קוקוי היה יו"ר הכנס, רז הייפרמן ואילן לוין הציגו למשתתפים כיצד תורמות פעילותה המקצועית של הלשכה והסמכותיה המקצועיות, לגישור הפער בין תוכניות הלימודים באקדמיה, לבין הצרכים והציפיות של המשק והתעשייה מבוגריה.

המסר המרכזי של מחלקת הנדסת התוכנה במכללת כנרת, הנו בקשר שבין תוכנית הלימודים האקדמית לעיסוק בפרקטיקה אמיתית בשיתוף עם חברות מתעשיית הטכנולוגיה, וזאת כחלק אינטגרלי מאותה תוכנית לימודים אקדמית.

צוותי הפרויקטים של מסלול הנדסת התוכנה בכנרת מפתחים פרויקטים אמיתיים בשיתוף חברות מובילות כגון רפאל ומקורות, כחלק בלתי נפרד מתוכנית הלימודים האקדמית. סטודנטים כאלו יהיו מהנדסי תוכנה מנוסים כבר ביום שבו יוסמכו כבוגרים.

מזה מספר שנים שהלשכה מעודדת ודוחפת לאימוץ שילוב כזה בין האקדמיה למשק ולתעשייה. מכללות אקדמיות מובילות כבר מכירות בחשיבותו של שילוב זה ומתאימות את תוכניות הלימודים שלהם. אפילו באוניברסיטאות ניתן כבר לחוש בנטייה מתגברת לכיוון זה. אך אין ספק שמכללת כנרת הנה הראשונה שמיישמת אותו באופן כה מלא, אפקטיבי ומצליח. כותרתו של הכנס האמור הייתה "הוראת הנדסת תוכנה", אך לכל אורכו ניתן היה לחוש במודעות לפרדיגמה החדשה הזאת, אשר במוקדם או במאוחר תאומץ על ידי כל המוסדות האקדמיים.

החלוץ שמוביל יוזמה זאת הנו ראש המחלקה להנדסת תוכנה  – פרופסור עמיר תומר. מי שבחר לעזוב את "ביתו האקדמי" כפרופסור חבר בטכניון ומשרה מוערכת ברפאל ולצאת ל"פריפריה", כדי להוביל "סטארט-אפ" חינוכי על גדות הכנרת. מיזם שיכוון את הקהילה האקדמית בישראל להכשיר בעתיד מקצוענים איכותיים יותר, לטובת תעשיות הטכנולוגיה וכל העוסקים בהן.

פרופסור תומר, כחלוצי טכנולוגיה אחרים, צפוי להשתתף בכנס הפסגה הדיגיטלית 2016 של הלשכה, ב-13 באפריל, ולספר למשתתפי הכנס על המהפכה הדיגיטלית בחינוך האקדמי.

אירועים קרובים