תוכן שיווקי
לקראת אירוע - הכנס המקצועי השנתי של הביקורת הפנימית, יום ה' 7 בינואר, אווניו מרכז אירועים וקונגרסים, קרית שדה התעופה

רו"ח יעל רונן, הבנק הבינלאומי: "על מבקר הפנים בבנקאות להתאים עצמו לעידן הדיגיטלי"

04/01/2016 14:48

כתב: הילל יוסף.

"הטרנספורמציה הדיגיטלית המתחוללת בעולם, משפיעה על כל ארגון וארגון, ולרבות על ארגונים במגזר הפיננסי. הדבר משליך גם על עולם הביקורת הפנימית בבנק, כי כל המערכות נעות לשם. הבנקים פועלים יותר ויותר במרחב הבנקאות הסלולרית והבנקאות האינטרנטית, ועל המבקרים הפנימיים להתאים את עצמם לעולם חדש ומשתנה זה". כך אמרה רו"ח יעל רונן, מבקרת פנימית ראשית, הבנק הבינלאומי.

רו"ח רונן התראיינה לקראת הכנס השנתי שעורך IIA ישראל, איגוד המבקרים הפנימיים. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום ה', 7 לינואר, במרכז הכנסים אווניו, קריית שדה התעופה.

רו"ח רונן, סמנכ"לית בבנק הבינלאומי, היא סגנית נשיא וחברת ועדת הכנס IIA ישראל. היא מונתה למבקרת הפנים של הקבוצה, כחברת הנהלת הבינלאומי, במאי 2011.

רו"ח רונן כיהנה בעברה כמנהלת מחלקת SOX בכלל חברה לביטוח ולפני כן כמנהלת במחלקה לניהול סיכוני מערכות מידע ב-KPMG סומך חייקין, שם ניהלה וביצעה פרויקטים של ייעוץ וביקורת תוך מיקוד בתחומי הבנקאות והפיננסים. היחידה בבינלאומי בראשותה מונה 60 עובדים והתפקיד שלה כולל אחריות על ביצוע ביקורת פנימית בשלושת הבנקים בקבוצה: הבינלאומי, בנק מסד (למורים) ובנק אוצר החיל (לכוחות הביטחון).

רו"ח רונן תשתתף בפאנל שנושאו המבקר במגזר הפיננסי, אותו תנחה עמליה דואק, כתבת כלכלית בחדשות ערוץ 2. דובר המפתח בפאנל זה יהיה מארק קאראוון, המבקר הראשי של Citi בנק, העומד בראש גוף המונה 2,000 מבקרים. משתתף נוסף בפאנל, יהיה ששון מרדכי, מבקר ראשי של בנק לאומי. "בפאנל נעסוק בסוגיות אקטואליות ורלוונטיות לתחום הבנקאות והמגזר הפיננסי", אמרה רו"ח רונן, "בכל הקשור לשאלות כיצד לבצע ביקורת במוסד מהמגזר הפיננסי, איך לבצע ביקורת בארגון גלובלי, ואיך לפעול לצמצום סיכונים חוצי גבולות, משמע, איך ארגון גלובלי מתמודד עם רגולציות שונות הקיימות במקומות שונים בהן פועל הארגון הגלובלי המבוזר".

לדבריה, "מעמד הביקורת הפנימית במגזר הבנקאי חזק: המבקרים נמצאים בתקשורת ישירה עם הנהלת הבנק, המנכ"ל ועם יו"ר ועדת הביקורת. מסורתית, הביקורת מוטמעת בבנקאות בין היתר בזכות המיקוד הרב לנושא על ידי הרגולטור,  המפקח על הבנקים".

"המהפכה הדיגיטלית משפיעה על ארגונים, ובהכרח גם על אופן ומהות העבודה של הביקורת. נדרש להתייחס לסוגיה כיצד אנשי הביקורת נערכים כדי להתמודד עם שינוי זה", אמרה רו"ח רונן. "בעבר, אנשי הביקורת הפנימית דגמו מסמכים. כעת, עלינו, המבקרים הפנימיים, להתאים את עצמינו לסביבה החדשה". לדבריה, "העולם הדיגיטלי הוא בבחינת סיכוי הטומן בחובו גם סיכון. מצד אחד הוא מאפשר פתיחה של  ערוצים נוספים ליצירת קשר עם הלקוחות, לשימור לקוחות, לפיתוח עסקי – אולם מנגד הוא מגדיל את פוטנציאל הסיכון, בשל היווצרות של  ערוצי תקיפה נוספים".

"אנשי הביקורת הפנימית", סיכמה רו"ח רונן, "נדרשים לעשות את עבודת הביקורת תוך התייחסות לשלל הנושאים החדשים. הם נדרשים ללמוד תחומי עיסוק וטכניקות חדשים היות שהביקורת צריכה להתייחס לכלל פעילויות הבנק. המסר לעמיתי, המבקרים הפנימיים, הוא לגלות גמישות ולנוע יחד עם השינויים. עליהם להתעדכן ולהתחדש – בשיטות, בידע ובמיומנויות, על מנת להיות רלוונטיים בארגון שלנו. הדבר נכון גם לגבי המגזר החוץ-בנקאי, גם שם יש כיום יותר רגולציות מבעבר".

אירועים קרובים