תוכן שיווקי
בעקבות אירוע - המערכות הארגוניות בעידן הטרנספורמציה הדיגיטלית

תפקיד המערכות הארגוניות במעבר לעידן הדיגיטלי של פריוריטי ושטראוס אסטרטגיות

אפרת נקיבלי, סמנכ"לית השיווק של פריוריטי: "תפקיד מערכות המידע הוא לשרת את הארגון על מנהליו ועובדיו - המנמ"ר נדרש להוביל חדשנות, והימים בהם הוא יכל להקדיש 70% מהזמן והתקציב לתחזוקת מערכות קיימות אינם עוד"

16/12/2015 13:21
Priority

פריוריטי (Priority Software) בשיתוף עם שטראוס אסטרטגיות, ערכה  יום עיון בנושא המערכות הארגוניות בעידן הטרנספורמציה הדיגיטלית. באירוע, שנערך במשרדי פריוריטי, נכחו כ-30 מנהלים בכירים מחברות גדולות וגופים ציבוריים.

"הדרישה לחדשנות טכנולוגית, לפשטות ולמיידיות זולגת מהעולם הצרכני לעולם העבודה ומי שלא עושה שינוי בחשיבה לא ישרוד". כך אמרה אפרת נקיבלי, סמנכ"לית שיווק, פריוריטי. לדבריה, "הדרישה לשינוי מגיעה קודם כל מכיוונו של הלקוח, אבל גם מכיוון העובדים שרגילים לחדשנות טכנולוגית ולעשות דברים במובייל. הלקוח במרכז – כיום יותר מאי פעם, יש לו כח בחירה והשפעה, והסובלנות שלו כלפי הספקים ונותני השירות במגמת ירידה מתמדת. מערכות המידע, שצריכות לתמוך בכל הדרישות הללו ולהתאים עצמן ללקוחות נשארות מורכבות במהותן, אבל נדרשות לספק יותר יכולות ובזמנים הרבה יותר קצרים".

על חשיבות הטמעת מערכת מתאימה והקושי לתכנן בתקופה של התפתחות טכנולוגית בלתי פוסקת אמרה נקיבלי כי "אם לפני 10 שנים כשארגון נכנס לתהליך מערכת ERP הוא ידע להגדיר צרכים ומה יהיו השלבים הבאים, הרי שכיום ארגונים לא בהכרח יודעים מה יהיו צרכיהם בעוד שנה. על כן, התוכנה שמטמיעים חייבת להיות מסוגלת לתמוך בצרכים משתנים כמה שנים קדימה, בהוספת מודולים ויכולות, הגדלת דטה-בייס וניתוח נתונים ועוד".

אפרת נקיבלי, סמנכ"לית שיווק, פריוריטי

אפרת נקיבלי, סמנכ"לית שיווק, פריוריטי

"ה-ERP צריך לעבוד בשבילך ולעשות לך חיים קלים. מעל 60% מפרויקטי ה-ERP בעולם חורגים מהתקציב (מקור: Panorama consulting). בהיבט זה, פריוריטי שונה. האמירה ש-ERP צריך להיות קל יותר, אינה סלוגן עבורנו, אלא חלק בלתי נפרד מדרך העבודה שלנו. אנחנו מקפידים שהפרויקטים יהיו קטנים ויעילים. בנוסף, פריוריטי מציעה גמישות חסרת תקדים, ואם עובדים לפי ה-SDK מובטחת תאימות קדימה. לא חשוב כמה גרסאות קדימה נפתח".

אבנר שטראוס, מנכ"ל חברת הייעוץ וניהול הפרויקטים שטראוס אסטרטגיה, התריע כי "האסימון כבר נפל והנהלות בחו"ל ובארץ הבינו כי אם לא תהיה שם לא תהיה קיים. דוגמאות יש למכביר, החל מבלוקבסטר (Blockbuster) שהובסה על ידי נטפליקס (Netflix), דרך אמזון (Amazon) שהשתלטה על השוק של טויס אר אס (Toys R Us), ויזה (Visa)/מאסטרקארד (MasterCard), הבנקים וחברות האשראי שרואות את האיום של PayPal ומיזמים חכמים נוספים בשוק הפיננסי (Simple Bank, Moven, Atom, ועוד) אשר תופסים תאוצה בקצב מדאיג ולכן מקימים בנקים אינטרנטיים טהורים ועוד".

אבנר שטראוס, מנכ"ל חברת הייעוץ וניהול הפרויקטים שטראוס אסטרטגיה

אבנר שטראוס, מנכ"ל חברת הייעוץ וניהול הפרויקטים שטראוס אסטרטגיה

לדעת שטראוס, עדיין קיימת אנומליה בעייתית. "חברות רבות אינן משנות את מיקוד ההשקעה: בחברה טיפוסית בישראל תמצא עדיין 120 איש בפיתוח מערכות הליבה, אולם רק כ-30 איש בחוויית לקוח דיגיטלית רב ערוצית ובתהליכי CRM. זאת בזמן שיעדי החברה והצרכים העסקיים ברובם נמצאים במגע עם הלקוח בערוצים השונים ולעיתים מחוץ לחברה בכלל (Social, Mobile, ועוד). הפתרון מתחיל עם הובלה של ההנהלה הבכירה ויצירת חזון דיגיטלי ברור, עם צוות הנהלה מגובש סביב החשיבות והדחיפות של הטרנספורמציה הדיגיטלית ועם תכנית פעולה כלל ארגונית.

אורן הדרי, סמנכ"ל מערכות מידע של ש.ל.ה מקבוצת הכללית, סיפר על תהליך הטמעת מערכת ERPשל פריוריטי. ש.ל.ה. שירותי רפואה, מקבוצת הכללית מפעילה שלוש רשתות של מרפאות: שיניים, רפואה משלימה ורפואה אסתטית, עם כ-170 מרפאות הפרוסות ברחבי הארץ וכ-4,500 עובדים.

אורן הדרי, סמנכ"ל מערכות מידע של ש.ל.ה מקבוצת הכללית

אורן הדרי, סמנכ"ל מערכות מידע של ש.ל.ה מקבוצת הכללית

"מרגע שהתקבלה ההחלטה להטמיע מערכת תוכנה אינטגרטיבית, היה תהליך בחירה, בין פריוריטי, דוקטור ואורדן. בחרנו בפריוריטי בגלל הגמישות של המערכת, יכולתה להתאים עצמה לשינויים קריאטיביים או רגולטוריים. BPM שניתן להגדיר inhouse, המקצועיות והשותפות מצד הצוות שעבד מולנו. ידענו שיש לנו כאן פרטנר מחויב. חברה יציבה – שהיא כאן להישאר. ולגבי העתיד – מרגישים שהחברה לא עומדת במקום ושכל הזמן יש שדרוגים של המערכת".

"הטמעת התוכנה החדשה מאפשרת שיפור משמעותי בשירות ללקוחות", סיפר הדרי. "ניתן להזמין אצלנו תורים בסמארטפון, תזכורות אוטומטיות שיוצאות לפני מועד התור, בסניף פועל קיוסק לניהול התורים; אנחנו עומדים להכניס צילומי שיניים דיגיטליים שיישמרו במחשב בתיק הלקוח. התחברנו לכל מכוני הצילום ומקבלים מהם את נתוני הצילום אשר מופיעים מיידית בפריוריטי. הטמעת מערכת ERP שיפרה לא רק את ממשק המשתמש הפנימי אלא גם את השירות ללקוח ויכולת עמידה באתגרים העסקיים שלנו".

עוד הרצו ביום העיון: קרן שרר טייבר, מנהלת המוצר בפריוריטי, שדיברה על חוויית המשתמש הארגוני בדקסטופ ובמובייל; מרל קרמזין, מנהלת פרויקטים בכירה, שהדגימה את יכולות פריוריטי הלכה למעשה, וליאור ברת', סמנכ"ל הפיתוח של פריוריטי שחשף את מפת הדרכים המתוכננת.

אירועים קרובים