תוכן שיווקי
לקראת אירוע - RED HAT FORUM, יום ה' 10 בספטמבר, מרכז רבין בתל אביב

קוד פתוח וחדשנות – מה אומרים על כך שותפי רד-האט?

09/09/2015 15:23
הלוגו הישן של רד-האט. מצאו את ההבדלים

לקראת כנס Red Hat Forum שיתקיים מחר (ה'), שאלנו את שותפיה העסקיים הבכירים של רד האט (Red Hat) בישראל, מהם האתגרים העסקיים ואתגרי ה-IT שהם ולקוחותיהם מתמודדים איתם היום, כמו גם מהן ההזדמנויות הפוטנציאליות שמחשוב בקוד פתוח יכול להציע.

טל שץ מ-TeraSky, אומר כי הלקוחות צריכים להתמודד עם  הצורך להפוך את תחום התשתיות שלהם מ"ספק של סביבת מחשוב" לגוף התומך ביעדים העסקיים הכוללים.

טל שץ, TeraSky

טל שץ, TeraSky

לדברי לביא פרדמן, מיבמ (IBM) ישראל, "האתגר המשמעותי ביותר הוא יישום טרנספורמציה של מערך ה-IT בהתאם לשינויים המהירים בסביבה העסקית והטכנולוגית".

לביא פרדמן, יבמ

לביא פרדמן, יבמ

משה חגשור ממשובית אומר כי לקוחותיו מחפשים היכן הם יכולים להוסיף ערך משמעותי לעסק דרך חדשנות, גמישות והטמעה מהירה יותר של פתרונות, והכל בתקציב נמוך יותר.

משה חגשור, משובית

משה חגשור, משובית

על אתגרי ה-IT של ארגונים כיום, אומר רוני שדה, מנכ"ל MedOne, כי IT של עסק חייב עתה להיות בעל נגישות מקסימלית ויעילות ברורה ללקוח, וכי מוטל עליו לחסוך במשאבים היכן שאפשר, הכל בתוך פרקי זמן קצרים, כדי לאפשר לעסק להתמקד בשירות צרכי הלקוח ולא בתחזוקה של מערכות ה-IT שלו.

רוני שדה, מנכ"ל MedOne

רוני שדה, מנכ"ל MedOne

יואל יעקובסון מא.מ.ת מיחשוב, אומר: "האתגר העיקרי כיום הוא איך למנף  טכנולוגיות חדשות כדי להפחית עלויות רכישה ותפעול. כדי לעשות זאת יש לשנות מהיסוד רכיבים בגישת ה-IT הארגוני, והוכחת הכדאיות של התהליך מורכבת".

יואל יעקובסון, א.מ.ת מיחשוב

יואל יעקובסון, א.מ.ת מיחשוב

דן ליכטנפלד, מנכ"ל Ideomobile, מציין כי הוא מאמין שהאתגרים טמונים בערוצים דיגיטליים שדרכם לקוחות מנסים להגיע ללקוחותיהם. לדבריו, "יש להגיע לניצול מירבי של התכונות הייחודיות של כל ערוץ, ולוודא שערוצים אלה נותנים מענה יעיל, זריז ועדכני".

דן ליכטנפלד, מנכ"ל Ideomobile

דן ליכטנפלד, מנכ"ל Ideomobile

יואל יעקובסון מא.מ.ת מיחשוב, מציין כי מחשוב בקוד פתוח הנו תחום גידול מהיר, כשיותר ויותר ארגונים מסתמכים עליו כדי להתמודד עם צרכי מחשוב הליבה שלהם. אך, כפי שהוא מציין, בתוך רמת מערכת ההפעלה, ארגונים חייבים להשתמש בפתרון הטוב ביותר מסוגו לטיפול ברכיב ליבה זה כדי לענות על הצרכים שלהם, כגון מסדי נתונים ושרתי יישומים.

עם זאת, רוני קרן מג'ון ברייס הדרכה, חושב שקוד פתוח נפוץ כבר היום בארגונים: "ניתן למצוא פתרונות מבוססי קוד פתוח לאורך כל שכבות האפליקציה, החל מפתרונות אחסון נתונים, דרך סביבות פיתוח וכלי בדיקות תוכנה, עד לשרתי יישומים", הוא מדגיש.

 רוני קרן, ג'ון ברייס הדרכה

רוני קרן, ג'ון ברייס הדרכה

שדה מ-MedOne לוקח השקפה זאת צעד אחד קדימה כדי להצביע כי "קוד פתוח הופך לסטנדרט דה פקטו עבור ארגונים גדולים וביישומים קריטיים. השאלה אינה האם להשתמש בקוד פתוח, אלא מהו המוצר המתאים ביותר ליישום".

חגשור ממשובית מצביע על כך שמניסיונו בשטח, ללקוחותיו חשוב שפתרונות קוד פתוח יהיו בטוחים ונתמכים בצורה מלאה, ואלה שמאמצים אותם זוכים בפתרון איכותי עם תמיכה ואחריות.

גם שרון אקשטיין ממטריקס מציינת כי חלק גדול מהלקוחות בכל המגזרים, משתמשים בפתרונות קוד פתוח של רד-האט במגוון מערכות שלהם, לרבות מערכות ליבה.

שרון אקשטיין, מטריקס

שרון אקשטיין, מטריקס

עמי בן עמרם, מוביל ארכיטקטורת דטה סנטר בסיסקו (Cisco), מביא דוגמא מעניינת: "באחד הפרויקטים בו אנו מעורבים לאחרונה, לקוח גדול ומרכזי ממגזר הפיננסים בונה את מערך תשתיות הדטה סנטר על סביבת קוד פתוח".

עמי בן עמרם, מוביל ארכיטקטורת דטה סנטר בסיסקו

עמי בן עמרם, מוביל ארכיטקטורת דטה סנטר בסיסקו

כולם מסכימים כי לתוכנות קוד פתוח היה תפקיד מרכזי בקידום חדשנות.

אקשטיין ממטריקס מסכמת את מהותו של קוד פתוח, כ"סוג של חוכמת המונים, עם כמות עצומה של משתפי ידע וקוד, שמפתחים את הפתרונות המתקדמים והחדשניים ביותר".

מנקודת המבט של שץ מ-TeraSky, קוד פתוח פתח אופקים חדשים ויצר את היכולת לשים קץ לתלות ביצרני חומרה ספציפיים ולהוריד עלויות. עופר ביתן מבינת תקשורת מסכים כי "המנטליות משתנה, והמודלים העסקיים שהיכרנו בעבר ספגו שינויים עמוקים".

עופר ביתן, בינת תקשורת

עופר ביתן, בינת תקשורת

משמעות החדשנות המתאפשרת מטכנולוגיות קוד פתוח, היא שארגונים יכולים לתכנן היום עבור הצלחה בעתיד, ולא רק לשמור על מעמדם הנוכחי. ליכטנפלד מ-Ideomobile אומר: "צמיחת מגמת הקוד הפתוח אפשרה לארגונים מגוון רחב וזמין עם נגישות וזמינות עסקית מיידית".

לביא פרדמן מיבמ ישראל, אומר כי תרומתן של חברות כמו יבמ ורד האט לקידום קהילת הקוד הפתוח, מאפשרת יצירה של יותר טכנולוגיות רלוונטיות, יעילות וחדשנות, אשר מאפשרות לארגונים להקצות יותר משאבים לצמיחה ולאתגרי העתיד.

קראו את תשובותיהם המלאות של שותפי Red Hat ישראל.

להרשמה לחצו כאן.

אירועים קרובים