תוכן שיווקי

עתיד הפיתוח בענן כבר כאן

ענקית הטכנולוגיה גוגל מציעה למפתחים שירות ניהול תחנות עבודה בענן ● איך ליצור סביבות פיתוח בתוך כמה דקות? ● Google Cloud Workstations – הוא המענה

25/06/2023 11:51
יונית גרובר חזני, ארכיטקטית פתרונות ענן, מגזר ציבורי, Google Cloud.

מאת: יונית גרובר חזני, ארכיטקטית פתרונות ענן, מגזר ציבורי ושי אליאס, ארכיטקט פתרונות ענן, מגזר ציבורי, ב-Google Cloud

המפתחים מתמודדים למול כמה אתגרים במקביל, ביניהם: עליהם להגדיר את עמדת העבודה שלהם, וכאשר הם עובדים על כמה פרויקטים שונים, לעתים צרכים שונים מביאים לסתירות ביניהם. ענקית הטכנולוגיה גוגל מסייעת למפתחים עם Google Cloud Workstations – שירות ניהול תחנות עבודה בענן.

מפתחים ומנהלי פיתוח נדרשים לפעול במקביל ולענות לצרכים טכנולוגיים ועסקיים שונים. תחילה, כשהם מפתחים חדשים, עליהם להגדיר את עמדת העבודה שלהם, הליך שעלול לארוך שעות או ימים. הם נדרשים להתאים את סביבת הפיתוח לצרכי הפרויקט, לרבות התקנה של כלי הפיתוח והאפליקציות הדרושות לעמדת הפיתוח.

אתגר נוסף הוא עבודה על כמה פרויקטים שונים, תוך תמיכה בסביבות עבודה מרובות, על עמדת עבודה אחת, מה שעלול להיות מורכב. עוד על המפתחים להתמודד עם העובדה שבחלוף הזמן, הם אספו אפליקציות והגדרות לא ידועות, מה שהביא להאטה בעבודה ולחוסר יציבות. בנוסף, הם לא מעדכנים את עמדות העבודה, מה שעלול לייצר איומי סייבר. בעולם הקונטיינרים, הם מבזבזים זמן כשהם נדרשים לבצע שינוי בקוד.

Google Cloud

Google Cloud

יותר גמישות וביצועים 

Google Cloud Workstations הוא שירות ניהול לתחנות עבודה בענן מבית היוצר של ענקית הטק, אשר זמין באזור (Region) הענן המקומי בישראל (me-west1). השירות מאפשר למפתחים לבנות סביבות פיתוח באופן מנוהל, לעשות זאת במהירות ולייצר מכונות פיתוח חדשות למפתחים.

השירות כולל אשכול של מכונות וירטואליות מבוססות לינוקס, המוגדר בתוך VPC של פרויקט, שאליהן מוצמד קונטיינר עם סביבת פיתוח כמו Visual Studio Code או אחת מסביבות הפיתוח של Jetbrains – אשר אותן ניתן להתאים לצרכי הארגון. עם השימוש בשירות המנוהל של תחנות עבודה בענן, מתקבלים כמה יתרונות – בהיבטי גמישות, ביצועים וקיצור לוחות זמנים.

הגמישות מתקבלת בשל היכולת להגדרת תחנות עבודה בענן, לפי הצרכים הספציפיים של המפתחים, כך שכל אחד מהן ומהם יקבל יכולת לתצורת עבודה מיטבית, עם סביבה זהה, שאינה תלויה במחשב האישי.

בהיבט הביצועים, התאמת החומרה של תחנות עבודה בענן בהתאם לצרכי הפיתוח, מעניקה ביצועים גבוהים יותר עבור יישומי פיתוח. בשל השימוש בשירות הענני המנוהל, המפתחים.ות מקבלים עזרה בכתיבת קוד בעזרת מודל בינה מלאכותית יוצרת (Generative AI) לפיתוח בסביבות Google Cloud. לצד התמיכה בהם, המפתחים מקבלים יכולת להוספת פונקציות שלמות. בעתיד, ניתן יהיה לאמן את המודל גם עם בסיס הקוד של החברה, על מנת לקבל תוצאות המתאימות לסגנון הפיתוח שלהם.

שי אליאס, ארכיטקט פתרונות ענן, מגזר ציבורי, Google Cloud.

שי אליאס, ארכיטקט פתרונות ענן, מגזר ציבורי, Google Cloud. צילום: תומר פלוטין

קיצור זמני הפיתוח

עם השימוש בשירות Google Cloud Workstations – מתקצרים זמני הפיתוח. זאת כי עם תחנות הפיתוח מגיעים עזרים לכלי הפיתוח, כולל Google Cloud Code. כך, ניתן לקצר את זמני הפיתוח על ידי עדכון מיידי ובדיקת קוד לאחר הרצה שלו על המכונה.

יתרון נוסף נובע בשל חיסכון בעלויות. תחנות עבודה בענן מייתרות את הצורך ברכישת ציוד פיזי. הפתרון מכבה אותן באופן אוטומטי – אם אין עליהן פעילות. כאשר התחנה כבויה – רק הדיסק שלה נשמר עד לפעם הבאה שמעלים את המכונה.

מעטפת אבטחת מידע

דגש ניכר הוקדש לתחום אבטחת המידע והגנת הסייבר. תחנות עבודה בענן מאובטחות היטב, וככאלה הן מבודדות מפני מתקפות חיצוניות, כי הן אינן חשופות לאינטרנט. ענקית ה-IT אחראית על עדכוני אבטחה למערכות ההפעלה והתחזוקה של עמדות הפיתוח. מצב זה מבטיח שעמדות המפתחים תהיינה מאובטחות והעדכונים החדשים ביותר יהיו זמינים להם. התהליך אף מאפשר עדכון של מערכת ההפעלה אצל כל המפתחים בארגון – בתוך 24 שעות. כך, ניתן  להוסיף להם את כלי האבטחה הפנימיים של Google Cloud.

לסיכום, Google Cloud Workstations מעניק למפתחים שירות ניהול תחנות עבודה בענן, תוך מענה להיבטי יעילות, ביצועים, חיסכון כספי ולא פחות חשוב מכך – אבטחת מידע.

מעוניינים להתנסות בתחנות עבודה של Google Cloud? לחצו כאן

 

אירועים קרובים