תוכן שיווקי

ענף ניהול המדידות ההנדסיות קופץ מדרגה

שיתוף פעולה מוצלח בין בינת מערכות תוכנה ומידות שירותים מוניציפליים הוביל לזכייה באות ההצטיינות IT Awards בתחרות מצטייני המחשוב לשנת 2022 של אנשים ומחשבים

19/03/2023 12:15
מיכל שקורי, סמנכ"לית טכנולוגיות ומוצרים בבינת.

בינת מערכות תוכנה ומידות שירותים מוניציפליים זכו באות הצטיינות בתחרות מצטייני המחשוב IT Awards 2022 של אנשים ומחשבים, שנערכה באחרונה. החברות קיבלו את האות בקטגוריית חדשנות במערכות ליבה.

מיכל שקורי, סמנכ"לית טכנולוגיות ומוצרים בבינת, שמובילה פיתוח מיזמים טכנולוגיים וחדשנות ובנוסף משמשת כיו"ר דירקטוריון חברה כלכלית יזמית (חברה ארץ ישראלית ליישוב עולים), אמרה כי "מדובר בפיתוח פורץ דרך בתחום המדידות המוניציפליות, שאמור לשפר את עבודת הרשויות המקומיות ומשתמשי המערכת השונים, שמשרתים את כלל תושבי מדינת ישראל".

באיזו מערכת מדובר?

פיתוח המערכת מהווה מימוש חזון של קידמה, המשלב שימוש בטכנולוגיה מתקדמת, לרבות סנסורים בתחום המדידות, ונותן מענה לצרכים חיוניים בתחום שבו יש מורכבות לבצע שינויים. בעתיד תוכל המערכת גם להריץ מודולי AI מתקדמים, שיאפשרו, בצורה חכמה, לייעל את תהליכי העבודה, תוך שיפור אינטגרטיבי ולמידה על סמך המידע שנאסף, איגום של נתונים מלקוחות שונים, ביצוע השוואות לזיהוי מגמות, גיבוש מדיניות ופיתוח מענים מתאימים.

"אני שמחה על היותנו חלוצים בתהליך שבו מימשנו מודרניזציה ואופטימיזציה בתהליכי עבודה שמשלבים פעילויות שטח ומשרד, ומאפשרים מתן שירות טוב יותר לרשויות ולתושבי המדינה", אמרה שקורי.

היא ציינה כי "יצרנו מערכת ליבה שמנגישה בצורה חדשנית, קלה ונוחה את המידע ההנדסי שנדרש לצורך קבלת החלטות, כגון קביעת אגרות באמצעות טרנספורמציה דיגיטלית של נתוני מדידה. זאת, לרבות שימוש בסנסורים, מודדי לייזר, המשדרים נתוני מדידה לאפליקציה בזמן אמת – פעילות שעד היום הייתה מבוצעת בצורה ידנית ומסורבלת".

יתרונות המערכת

המערכת תביא לשיפור תהליכי השירות מול ציבור התושבים והקטנת ביורוקרטיות של הרשויות מול האזרח.

היא משלבת בין שלושה מודולים מרכזיים: מודול ניהול, שמאפשר ניהול משתמשים והרשאות, ניהול לקוחות, משימות והקצאות; מודול Audit trail לניהול ובקרה על ידי עובדי הרשות, וכן יצירת תסריטים ומגוון דו"חות; ומודול מודד, שהינו ממשק רספונסיבי שמאפשר למודד בשטח לבצע את עבודתו באופן עצמאי, וכולל רשימת משימות והנחיות עבודה. בנוסף, יש פורטל לקוח, שמאפשר ללקוח/לרשות לקבל את המידע באופן שוטף ועצמאי.

"אני גאה על הזכות שנפלה בחלקי להוביל ולנהל אגף מקצועי, איכותי, חזק ומסור, שעימו פיתחנו השנה מספר רב של פרויקטים, בתחומים שונים ומגוונים: ביטחון, תעשיה, מוניציפלי, פיננסים ועוד. חלק מאותם פרויקטים זכו באותות הצטיינות בתחומי הטכנולוגיה השונים", אמרה שקורי. "תודה מיוחדת בפרויקט זה ניתנת לאושרת בן דויד, ראשת תחום פיתוח (D&R), ולצוות הפרויקט על המקצועיות והיצירתיות. אני מודה על שיתוף פעולה פורה ועל הסינרגיה עם הלקוחות, שהובילה לתוצאות הנפלאות".

איציק קרופמן, מנכ"ל מידות שירותים מוניציפליים.

איציק קרופמן, מנכ"ל מידות שירותים מוניציפליים. צילום: יח"צ

לדברי איציק קרופמן, מנכ"ל מידות שירותים מוניציפליים, "המערכת משקפת בזמן אמת תמונת מצב מהירה ועדכנית למשתמשיה אודות הנכסים שנבדקים, לרבות זיהוי חריגות בנייה, מבצעת אוטומציה של חישובי שטחים לטובת שימושים שונים בהתאם לחוקה עסקית מבודלת, ומביאה להעלאת ערך לרשות מול הלקוחות – התושבים ובעלי העסקים, על ידי שיפור השירות והקטנת ביורוקרטיות של הרשויות מול האזרחים".

מערכת המידע מהווה כלי דינמי ומודולרי, ומאפשר יכולת למעקב ובקרה בכל שלבי העבודה השונים, יצירת חוויית משתמש (UX/UI) חדשנית ומתקדמת, ביצוע בקרות אוטומטיות על תהליכי העבודה השונים וכן כלי מתקדם לחילול דו"חות.

מידות שירותים מוניציפליים הוקמה ב-2003 ונמצאת בבעלות M group (לשעבר מ.ג.ע.ר). החברה מתמחה בביצוע מגוון רחב של פעילויות איסוף, בקרה ותיעוד נתונים מהשטח, הכוללות, בין היתר, ביצוע סקרי שימושים, סקרי שילוט, מדידות פנים אדריכליות, התחדשות עירונית, טאבו, פינוי בינוי, סריקת תיקי בנייה למחשוב ארכוב וסקרי גינות ציבוריות לקביעת שטחים לקבלת הקצבות מים. בחברה מועסקים מודדים, שרטטות, צוות מוקד לתיאום מדידות ועוד.

"אני שמח על הקידמה שאליה הבאנו בתחומים אלה, ומודה על שיתוף הפעולה וההובלה הטכנולוגית של בינת", ציין קרופמן.

מימין: מיכל שקורי, סמנכ"לית טכנולוגיות ומוצרים בבינת מערכות תוכנה; דגנית פינסקי, מנמ"רית מידות שירותים מוניציפליים: איציק קרופמן, מנכ"ל החברה; ואופיר אייזיק, מנכ"ל בינת מערכות תוכנה.

מימין: מיכל שקורי, סמנכ"לית טכנולוגיות ומוצרים בבינת מערכות תוכנה; דגנית פינסקי, מנמ"רית מידות שירותים מוניציפליים: איציק קרופמן, מנכ"ל החברה; ואופיר אייזיק, מנכ"ל בינת מערכות תוכנה. צילום: יח"צ

אופיר אייזיק, מנכ"ל בינת מערכות תוכנה, אמר כי "יצרנו מערכת ליבה מתקדמת, שמחליפה שימוש בתהליכים ידניים, ומאפשרת מהלך רציף בתהליכי העבודה וניהול בזמן אמת של תהליכי המדידה המבוצעים. אפשרנו חוויית שימוש מודרנית ויעילה יותר לעובדי הרשות ולמודדים בשטח".

אייזיק אמר כי "אני שמח על שיתוף פעולה זה, המשלב יכולות מקצועיות גבוהות של בינת ומתן מענה מקצועי לצרכים שעלו מהלקוחות ומהשטח – שהביאו לתוצאות הנפלאות. אני גאה ביכולת המוכחת שלנו, כחברה חזקה ומקצועית, לספק פתרונות טכנולוגיים איכותיים ומקצועיים, כמו גם מענה לאינטגרציות מורכבות, כפי שנדרשו במערכת זו. אני מודה על ההובלה המקצועית וצוותי פיתוח מוכשרים, שהביאו אותנו להישג זה".

אירועים קרובים