תוכן שיווקי

נפתח מחזור III בישראל לתוכנית של האיחוד האירופי לסטארט-אפים

15/03/2022 12:35
תוכנית Calling2Scale.

על רקע הצטרפותה של ישראל לתוכנית למימון המחקר והחדשנות 'הורייזון אירופה' של האיחוד האירופי, במסגרתה תשקיע המדינה כ-8.5 מיליארד שקל על פני שבע שנים, פותחת EIT Hub Israel – השלוחה הישראלית של מכון החדשנות והטכנולוגיה של האיחוד האירופי – את המחזור השלישי של תוכנית פוסט ההאצה הבינלאומית Calling2Scale.

התוכנית, שתיפתח בשיתוף חברת דוראל אנרגיה – המובילה בתחום האנרגיה המתחדשת; אלפריה – ספקית האנרגיה המובילה בצפון איטליה; חברת המכשור הרפואי אינטג'ר האמריקנית; Imed – ההאב של המרכז הרפואי איכילוב וקבוצת בז"ן – מקבוצות האנרגיה הגדולות בישראל, מיועדת לסטארט-אפים ישראליים ואירופאיים בתחומי בריאות, אנרגיה מתחדשת ואקלים – פלסטיק ותחליפי דלק.

Calling2Scale, שהסטארט-אפים בוגרי שני המחזורים הראשונים שלה גייסו 5.7 מיליון יורו תוך כדי התקיימותה ואחריה, מיועדת לסטארט-אפים בשלבי פוסט אקסלרציה עם מוצר עובד. התוכנית, לה ניתן להגיש מועמדות מעתה ובמהלך החודשים מרץ ואפריל, מתמקדת בתהליך הצמיחה של סטארט-אפים בשלים לחדירה לשווקים חדשים, ומציעה תמיכה מלאה בצעדים השונים שעליהן לעשות לקראת השוק הגלובלי.

16 הסטארט-אפים שייבחרו להשתתף בתוכנית ייהנו מלמידת עמיתים, המשלבת יזמיות ויזמים מישראל ומאירופה, החולקים את אותם האתגרים והקשיים, שיעבדו יחד על גיבוש רעיונות ומציאת פתרונות.

בנוסף, יצוותו לחברות המשתתפות בתוכנית מנטורים מנוסים מהתעשייה, שהתאמתם תיעשה לפי המסלולים השונים בהם החברות פועלות. תהליך המנטורינג יתמקד בתחומים המקצועיים של פיתוח עסקי, מכירות, התאמות לעולם שאחרי הקורונה, מנהיגות, מיסוי, ייעוץ משפטי ועוד. בנוסף ייהנו הסטארט-אפים המשתתפים ממאגר מנטורים מגוון של מומחים ישראלים ואירופיים, ומשיווק נרחב מערוצים של EIT וקהילת החדשנות של EIT.

התוכנית צפויה להימשך שלושה חודשים ולהתקיים על פני שמונה מפגשים במגוון נושאים: כניסה לשווקים חדשים, ברנדינג, IP, רגולציה, שיווק ומכירות ועוד. בנוסף, מציעה התוכנית סדנאות מקצועיות לבחירה ובהן פסיכולוגיית סטארט-אפים, סטורי-טלינג, הגשת מענקים לאיחוד האירופי, רגולציה אירופית, ישראלית ואמריקנית ועוד.

התוכנית תחל בחודש אפריל הקרוב והמפגשים יתקיימו בפורמט היברידי, המשלב מפגשים פרונטליים ומקוונים. עם סיומה של התוכנית, בחודש יולי, יתקיים אירוע Demo Day בהשתתפות שחקני מפתח באקו-סיסטם הישראלי, קרנות, מנכ"לים ומשקיעים.

Calling2Scale בישראל.

Calling2Scale בישראל. צילום: שלומי זנאתי

"לשתף בין החוזקות של ישראל ואירופה"

מנכ"לית EIT Hub Israel, עדי בראל: "תוכנית Calling2Scale קיימה עד עכשיו בישראל שני מחזורים מוצלחים. מטרת התוכנית, שסייעה רבות לסטארט-אפים צומחים גם להתפתח וגם לגייס כספים, היא לשתף בין החוזקות של ישראל ואירופה ולכנס את המשאבים הנכונים מכל העולם כדי לתמוך בטכנולוגיות איכותיות שמתפתחות בתחומים של בריאות, אקלים ואנרגיה. המשמעות והייחודיות של התוכנית שנפתחת להגשת מועמדויות כעת בישראל נעוצות בחבירה שלנו עם שותפים מובילים במשק והחיבור לרשת השותפים האירופית של EIT, המונה כ-3,000 חברות שונות ברחבי היבשת. הצטרפותה של ישראל לתוכנית 'הורייזון אירופה' של האיחוד מחזקת עוד יותר את התוכנית".

ראש תחום חדשנות ומחקר במשלחת האיחוד האירופי לישראל, אנדראה קריגנאני די נובולי: "הסכם 'הורייזון אירופה', שנחתם לאחרונה בין ישראל לאיחוד האירופי, מאפשר לחוקרים, יזמים וסטארט-אפים ישראלים ואירופיים להמשיך לעבוד יחד כדי למצוא את הפתרונות של האתגרים הנוכחיים בעולם – שינויי אקלים, הפחתת פליטת פחמן וייעול ושיפור מערכת הבריאות העולמית. ההסכם מועיל לכולם; לישראל שמציעה סביבה פורייה ועשירה בדטה, ניסויים קליניים ותיקופם, ולאירופה, המספקת שוק חזק לטכנולוגיות בתחומי הבריאות, האקלים והאנרגיה. תוכנית Calling2Scale משמשת צינור ישיר ויישום חשוב של מטרות 'הורייזון אירופה', ומציעה קרש קפיצה לשוק העולמי באמצעות קשרים שנעשו בישראל ובאירופה כאחד. יחד עם גופים מובילים בתעשייה, התוכנית מקרבת עוד יותר את שני השווקים ומקדמת שיתופי פעולה חדשניים וטכנולוגיים של האיחוד האירופי עם ישראל. שיתופי פעולה אלה מניבים תוצאות ומשפיעים על החברה".

לתוכנית Calling2Scale שהתקיימה ב-2020 הגישו מועמדות כ-150 סטארט-אפים, מתוכם התקבלו 14 חברות. בין החברות שהשתתפו בתוכנית במהלך השנתיים האחרונות ישנם סיפורי הצלחה משמעותיים, לאור החיבורים שנוצרו בה. ביניהם: חברת uFraction מתחום הביו-טק, אשר גייסה 2.5 מיליון יורו לאחר התוכנית, וחברת Patchi, מתחום הבריאות הדיגיטלית, גייסה 1.7 מיליון יורו ונרכשה על ידי חברת Alira Health. בנוסף, גייסה כספים חברת degree6 מתחום ה-ML Technology, שקיבלה השקעה מקרן ההון-סיכון ההולנדית Unknown Group, באמצעות חיבור שנוצר בתוכנית.

EIT Hub Israel – השלוחה הישראלית של זרוע החדשנות והטכנולוגיה של האיחוד האירופי (EIT) – יוצרת סינרגיה בין קהילות החדשנות של EIT לבין האקו-סיסטם הישראלי, כדי לתמוך בצמיחה של סטארט-אפים ולהגדיל את מספר הפרויקטים ושיתופי הפעולה בין האיחוד לישראל. ההאב הישראלי הוא חלק מפרויקט שיתוף פעולה בינלאומי, הכולל האבים מקבילים באקו-סיסטמים מובילים בעולם – בסיליקון ואלי ובאנגליה.

להרשמה לתוכנית הקישור כאן

אירועים קרובים