תוכן שיווקי

מאקו, קבוצת האתרים הגדולה בישראל, בפרויקט IT בדאטה סנטר של בזק בינלאומי

הדטה סנטרים של מאקו ואתר N12 הועברו לחוות השרתים שמפעילה בזק בינלאומי ● תשתיות החברה שודרגו באופן שמאפשר לה לספק מענה למיליוני גולשים נוספים מדי יום ● במאקו מדווחים כי המעבר בוצע באופן חלק, מבלי שנאלצו לספוג אפילו שנייה של השבתה

09/08/2021 11:01
מאקו

את מאקו (mako) – פורטל התוכן הפופולרי בישראל בנושא חדשות, בידור, תכניות ערוץ 12 קשת, ומגוון רחב של תכנים – ואת אתר N12 מבית חברת חדשות – אין צורך להציג. בשנים האחרונות הם כבשו מקום מרכזי בחיים של כולנו. מאחורי סיפור ההצלחה העצום הזה, קיימות תשתיות מחשוב ותקשורת המאפשרות למיליוני הצופים לצפות בתכנים 24/7/365. גורם מרכזי בכל האופרציה המיחשובית הוא אלעד בובליל, מנהל תשתיות ואבטחת מידע במאקו וב-N12.co.il, שעמד בראש פרויקט העברת התשתיות לחוות שרתים חדשה.

השבוע, מאקו ובזק בינלאומי הכריזו כי הסתיים בהצלחה פרויקט העברת השרתים של אתרי האינטרנט מאקו ו-N12.co.il לחוות שרתים של בזק בינלאומי. במסגרת הפרויקט, הועתקו התשתיות של מאקו מחוות השרתים הקודמת לדטה סנטר החדיש במתחם השחם.

אלעד כהן, CTO קשת, אלעד בובליל, מנהל תשתיות ו-IT, קבוצת קשת ורון גלב, סמנכ"ל החטיבה העסקית, בזק בינלאומי. צילום: יח"צ

אלעד כהן, CTO קשת, אלעד בובליל, מנהל תשתיות ו-IT, קבוצת קשת ורון גלב, סמנכ"ל החטיבה העסקית, בזק בינלאומי. צילום: יח"צ

"מדובר באחד הפרויקטים הגדולים והמורכבים שביצענו", מספר אלעד בובליל, מנהל תשתיות ואבטחת מידע במאקו וב-N12.co.il. "למעשה, להתייחס לזה כאל 'פרויקט' יהיה להקטין את מה שעברנו כאן. זה העברה של ציוד ותפעול מערך שרתים חדש. האתגר הזה גדול במיוחד, בגלל האופי של מאקו: מדובר באתר שעובד 24/7 ומאכלס בכל רגע נתון תעבורה עצומה. במצב כזה יש אפס אפשרויות לעצירה. אני שמח לבשר שלמרות שמדובר במורכבות מאתגרת, המקצוענות של אנשי בזק בינלאומי אפשרה לבצע את המהלך הזה בצורה מושלמת, ללא תקלות, עם אפס דאון טיים ובלי שום השפעה על משתמשי הקצה".

שותפות אסטרטגית של ענקים

שיתוף הפעולה בין מאקו ובין בזק בינלאומי הוא עניין מתמשך, שהחל כבר עם השקת האתר. "במשך 12 שנה הפעלנו את הדטה סנטר שלנו מחוות השרתים ברקת של בזק בינלאומי", מספר בובליל ומוסיף כי לפני כשש שנים החליטו במאקו לבצע מהלך אסטרטגי של מעבר למתכונת פעילות אקטיב-אקטיב, ללא אתר DR,  ולהפעיל במקביל דטה סנטר נוסף בחוות השרתים TLV של בזק בינלאומי.

"צברנו שנים ארוכות של שיתוף פעולה ולמדנו להכיר את המקצוענות של בזק בינלאומי", אומר בובליל. "כשבאו אליי עם הצעה לשדרג את הדטה סנטר שלנו ולעבור מברקת לאתר החדש, הבנתי שיש כאן הזדמנות מדהימה להזניק את כל התשתית לרמה אחרת לגמרי".

"מאקו הוא לקוח אסטרטגי", מסביר אייל אביטל, מנהל הפרויקט מטעם בזק בינלאומי, "והפרויקט מורכב עם תשתיות ותיקות. מדובר בחמישה ארונות שהחזקנו בחווה בברקת, שנבנו בצורה הדרגתית לאורך השנים וכבר לא ענו לצרכים ההולכים וגדלים של אתר בסדר גודל כזה. המהלך נועד לבצע אופטימיזציה של הציוד מצד אחד ולאחסן אותם בדטה סנטר חדש, כדי לספק למאקו את התשתיות הטובות ביותר לתפעול אתר בסדר גודל כזה".

Plug and Play

אביטל מספר כי חלק משמעותי מהפרויקט היה היערכות ומיפוי: "כשבאנו בתחילת התהליך לבדוק את הציוד הקיים באתר גילינו כבילה לא מסודרת וציוד מיושן. המטרה שלנו הייתה לעשות סדר, למפות את כל הציוד, עד רמת הכבל הבודד, לדעת בדיוק מה נחוץ ומה מיותר, מה דורש שדרוג ומה חייב להיות מוחלף בציוד משופר. ביצענו מיפוי מדוקדק עד הפרט האחרון, כדי שכשנגיע למועד ההתקנה – נדע מה מחובר והיכן כל פריט יושב. כשיש לקוח בסדר גודל של מאקו הכל חייב להיעשות ברמה של פלאג אנד פליי".

ובהקשר הזה, מאשר בובליל, מדובר במתנה שכל מנהל תשתיות היה שמח לקבל: "היום יש לי בלופרינט שמראה בצורה מדויקת איפה יושב כל שרת ולאן מחובר כל כבל".

בובליל מספר כי האופטימיזציה שבוצעה אפשרה לעשות "ניקיון יסודי", להיפטר מציוד מיותר ולהצטמצם לשלושה ארונות: "יש המון ערך מוסף. פחות כבלים בסוויצ'ים ופחות ציוד מיושן, וזה אומר הרבה פחות התרעות, וכשיש צמצום משמעותי של 'false positive' יש פחות דברים לנהל. במקום לעסוק בכיבוי שריפות אתה עובר לפרואקטיביות".

וכל זה, מסבירים במאקו, יאפשר לתת מענה רחב לצרכים המתגברים של האתר. בובליל: "אם בדטה סנטר הישן ידעתי שכשיש טראפיק של מעל מיליון משתמשים ביום זה עשוי להתחיל להשפיע על רמת השירות שאני נותן למשתמש הקצה, הציוד החדש והאופי שבו אני מנהל את הסביבה הווירטואלית בדטה סנטר של בזק בינלאומי מאפשרים לי להגדיל את נפח הגלישה לאזור של שלושה מיליון גולשים ביום, לפני שיש צורך לחשוב על היערכות מיוחדת נוספת. ההבדל מאוד משמעותי וזה מסוג הדברים שאי אפשר היה להגיע אליהם ללא שיתוף הפעולה של אנשי בזק בינלאומי".

רון גלב, סמנכ"ל החטיבה העסקית בבזק בינלאומי: "שוק ה-IT בישראל ובעולם נמצא בתנופה ובצמיחה גדולה, והטרנספורמציה שחברות עוברות היא משמעותית יותר מתמיד. לקוחות רבים ומשמעותיים סומכים עלינו ונהנים לעשות איתנו עסקים. הבחירה של מאקו בדטה סנטר של בזק בינלאומי מעידה על כוחה המשמעותי והאיכותי שיש לחברה שלנו, שמספקת מעטפת של שירותי IT וגם את תשתיות הדטה סנטר".  

המידע בחסות בזק בינלאומי, בעלת רשת DATA CENTER הגדולה בישראל, ומספקת פתרונות IT מקצה לקצה

אירועים קרובים