תוכן שיווקי

אירוספייק: גרסה מעודכנת לבסיס הנתונים – עם תמיכה מלאה בקוברנטיס

31/05/2021 11:23
זהר אלקיים, ארכיטקט פתרונות באירוספייק ישראל. צילום: עזרא לוי

כתב: הילל יוסף.

חברת הסטארט-אפ האמריקנית אירוספייק (Aerospike), שפועלת בתחום מסדי הנתונים NoSQL, הכריזה על השקת גרסה חדשה לבסיס הנתונים שפיתחה – גרסה 5.6. ההשקה נערכה במסגרת כנס הלקוחות השנתי שלה, שהתקיים באחרונה.

הגרסה החדשה לבסיס הנתונים שאירוספייק פיתחה תומכת בביצועים מהירים וטובים יותר ביישומי בינה מלאכותית ולימוד מכונה, שדורשים כמויות אדירות של מידע ממערכות שונות בזמן אמת, ומפשטת את הארכיטקטורה המורכבת בהשוואה למסדי נתונים אחרים. בנוסף, הודיעה החברה על תמיכה בשירותים מבוססי ענן, כולל תמיכה מלאה בקוברנטיס, באמצעות מנגנון ניהול אוטומטי.

יש לציין שהגרסה החדשה של אירוספייק מציעה מספר יכולות חדשות מתקדמות, בין השאר Set indexes, שמאפשרת גישה מהירה ויעילה לסטים של מידע בבסיס הנתונים גם בסקייל של פטה-בייטים, יכולת קריאה מתקדמת (שאילתה) בביצוע חיפושים בתוך הדטה בייס, תוך חיסכון משמעותי במשאבי עיבוד ובזמן, וחיבוריות ליישומי הקוד הפתוח Spark apache 3.0 בצורה מהירה ויעילה לשם קבלת החלטות בזמן אמת תוך הפחתת זמן העיבוד בצורה דרסטית.

"ההכרזה החדשה – התרחבות של מסד הנתונים שלנו"

"ההתממשקות של פלטפורמת בסיס הנתונים של אירוספייק ליישומי Spark והחידושים הכלולים בגרסה 5.6, מחזקים ומרחיבים את הפתרונות שמציעה אירוספייק לחיבוריות עם יישומי קוד פתוח נוספים דוגמת Presto, Pulsar, Kafka ו-JMS", אמר שריני סריניוואסן, מייסד אירוספייק ומנהל המוצר הראשי בחברה. "הטכנולוגיות הללו מונעות על ידי כוח עיבוד חזק וזרימת מידע מהירה, ומאפשרות לארגונים שימוש במידע שנצבר לכל רוחב הארגון לשם הטמעת ארכיטקטורות מידע מודרניות, ללא כל צורך בכתיבת קוד חדש".

״ליישומי בינה מלאכותית ולמידת מכונה יש תיאבון בלתי פוסק לדטה, אולם מערכות בסיסי הנתונים הישנות מתקשות לספק את הביצועים הנדרשים לשם קבלת החלטות בצורה הטובה ביותר, בזמן אמת", ציין זהר אלקיים, ארכיטקט פתרונות בכיר באירוספייק ישראל. "ההכרזה על הגרסה החדשה היא ביטוי נוסף להתרחבות העקבית של פלטפורמת מסד הנתונים של אירוספייק. היכולות שלנו לספק מענה בזמן אמת (Real time) למיליוני טרנזקציות, באופן כזה שמאפשר בנייה והטמעה קלה של יישומים, וכל זה תוך צמצום משמעותי בכמות השרתים ובחומרה נוספת – כלומר, בהפחתה משמעותית של העלויות – מאפשרות ללקוחות שלנו להיות בעמדת זינוק מצוינת להמשך תהליך הצמיחה שבו הם נמצאים".

כאמור, אירוספייק אף הכריזה על מנגנון הכולל תמיכה מלאה בקוברנטיס, שמאפשר הטמעה והפעלה יעילה של השתרים שלה. למעשה, המנגנון מאפשר אוטומציה מלאה של ניהול בסיס הנתונים למשימות שונות, דוגמת קונפיגורציה וביצוע סקיילינג, ובכך מפשט את פעולות ההטמעה הידניות ואת הניהול השוטף של פלטפורמת בסיס הנתונים.

אירועים קרובים