תוכן שיווקי

הדפסה בטכנולוגיית דיו: חסכונית, אמינה ושומרת עלינו ועל הסביבה

הדרך שבה אנו עובדים משתנה ● במודל היברידי, משרדי, או בעבודה מהבית - עסקים נאלצים לחתוך בעלויות, לשפר פרודוקטיביות ולשמור על בריאות העובדים ● לכן, ביותר ויותר ארגונים ועסקים עוברים מטכנולוגיית הדפסת לייזר מיושנת לטכנולוגיית דיו מתקדמת

04/04/2021 11:41
יניב אמינוף, מנהל מכירות החטיבה העסקית, הדפסה וסריקה, Epson ישראל. צילום: דניל אסתרקין, פוניה

מאת: יניב אמינוף, מנהל מכירות החטיבה העסקית, הדפסה וסריקה, Epson ישראל

ה"קרב" בזירת המדפסות המשרדיות והארגוניות, שהחל לפני מספר שנים, בו התמודדו ראש בראש מדפסות הלייזר המסורתיות מול המדפסות בטכנולוגיה החדשה, בטכנולוגיית הזרקת הדיו העסקית, מוכרע, ככל הנראה בימים אלה ממש. כן. קורונה. הסיבה: בזמן שטכנולוגיית הלייזר קפאו על שמריהן, יצרני מדפסות טכנולוגיית הדיו רצו קדימה, עם יצירתיות וחדשנות רבה (Epson מדווחת על השקעה של כחצי מיליארד דולר בפיתוח טכנולוגיות דיו חדשות), כשבשווקים אירופאים מסוימים חדירת מדפסות הדיו הגיעה כבר לכ-40% מהיקף המכירות.

מדפסות הזרקת הדיו הן בחירה ידידותית יותר לסביבה. צילום: אפסון

מדפסות הזרקת הדיו הן בחירה ידידותית יותר לסביבה. צילום: אפסון

הסיבות די ברורות לעין: הצורך המשמעותי בקיצוץ בהוצאות הוא בדיוק התחום בו יכולה טכנולוגיית דיו להשפיע על השורה התחתונה. על בסיס נתונים של חברת IDC (על פי נתוני שוק החומרה של IDC) עולה כי אם חברות וארגונים במשק הישראלי היו מחליפים את מדפסות הלייזר העסקיות במדפסות שפועלות בטכנולוגיית דיו, היו נחסכים 35,575,134 קילוואט, או בתרגום לשקלים: העסקים היו יכולים לחסוך 19,520,076 מיליון שקל (מדפסות הזרקת הדיו העסקיות של Epson משתמשות בכ-77% פחות אנרגיה בממוצע מאשר מכשירי לייזר מתחרים. המתודולוגיה אומתה על ידי TÜV Rheinland, בהתבסס על 'צריכת אנרגיה טיפוסית', שהוגדרה על פי נוהל הבדיקה של Energy Star והוצגה בקוט"ש לשנה).

ההסבר לחסכון הגדול, טמון בטכנולוגיות שמאחורי שני סוגי הפתרונות, והוא לא משפיע רק על השורה התחתונה בכסף שנחסך, אלא יש לו השלכות על בריאות הסביבה והקיימות (Sustainability). בעסקים ובארגונים, וכחלק מתפישת העולם והתרבות הארגונית, התווספה לה השמירה על הטבע ומשאביו. וכאן, בנקודה זו נראה הפסידה מדפסת הלייזר את הבכורה. הסיבה: טכנולוגיה חדשה שפיתחה חברת Epson: Heat-Free. העסק פשוט: בעוד מדפסת הלייזר המסורתית חייבת חימום טרם הדפסה, הפיתוח של Epson, ותהליך שזכה לשם Piezo ejection, מאפשר את הזרקת הדיו ללא כל חימום, אלא באמצעות לחץ שמופעל ולמעשה "יורה" את טיפות הדיו הזעירות דרך ראש ההדפסה. הטכנולוגיה גם מאפשרת לראש ההדפסה לייצר טיפות בגדלים משתנים – לפי סוג ההדפסה – וכך ניתן לקבל מעברים חלקים וטבעיים יותר מצבע לצבע. ולא פחות חשוב: ראשי ההדפסה אינם מתכלים…

מהירות יציאת הדף הראשון

בטכנולוגיית Heat-Free מהירות יציאת הדף הראשון היא משמעותית. ביציאת המדפסת ממצב 'מנוחה', או עם הדלקתה, היא מוכנה מייד להדפסה הראשונה. אין צורך להמתין לסיומו של הליך החימום, כפי שקורה במדפסות הלייזר. המשמעות: מי שמדפיס חוסך לעצמו ולעסק הרבה מאוד זמן המתנה מצטבר. 

לייזר מול טכנולוגיית דיו. האחת מתחממת והשניה - ממש לא. איור: אפסון

לייזר מול טכנולוגיית דיו. האחת מתחממת והשניה – ממש לא. איור: אפסון

Heat-Free צורכת פחות אנרגיה (חשמל) מטכנולוגיית מדפסות הלייזר, שכן, כאמור, אין צורך בחימום. התוצאה: פחות צריכת חשמל (ורק כדי לסבר את האוזן: לדוגמה, מדפסת Epson WF-C20590 שבליבה טכנולוגיית Heat-Free משתמשת בעד פחות 85% אנרגיה מאשר מדפסת לייזר A3 צבעונית).

ממחקרים שבוצעו בעולם עולה כי רוב ההדפסות שאנחנו שולחים למדפסת הן קבצים של 2-3 עמודים. הנתון המשמעותי בבחירת מדפסת הוא מהירות יציאת דף ראשון ופחות מהירות ההדפסה לדקה.

וכן, מדפסות הזרקת דיו פשוטות יותר מבחינה מכנית ממדפסות לייזר. יש להן פחות חלקים נעים והן דורשות עד ל-98% פחות תחזוקת משתמש (החלק היחיד שנע במדפסת הזרקת דיו הוא ראש ההדפסה, לעומת מדפסת הלייזר בה נמצאים בתנועה לפחות 6 סטים של רולרים, שלא לדבר על כך שהנייר צריך לנוע דרך מתקן "פיוזר" ורצועת הנעה. ככל שיש יותר חלקים זזים – כך עולה סיכון תקיעה…).

מדפסת Epson. מוכנה מייד להדפסה הראשונה. צילום: אפסון

מדפסת Epson. מוכנה מייד להדפסה הראשונה. צילום: אפסון

מעבר לחיסכון בכסף, עולה סוגיה נוספת שמסייעת להטות את הכף: מדפסות הזרקת הדיו הן בחירה ידידותית יותר לסביבה. כך לדוגמה, אם כל העסקים באירופה היו עוברים לשימוש במדפסות הזרקת דיו, האנרגיה שהייתה נחסכת למשק הייתה יכולה להאיר ולחמם מעל 507 אלף משקי בית אירופאיים.

ועוד בנושאי סביבה: מדפסות הזרקת הדיו של Epson, שעושות שימוש בשנים האחרונות בטכנולוגיית מכלי דיו, מפחיתה את זיהום הסביבה (שנגרם בעקבות שימוש במתכלים במדפסות בטכנולוגיית לייזר הכוללים מספר חלקים כגון : תנור, יחידת פיתוח ועוד) בכ-99% בהשוואה. המשוואה פשוטה – משתמשים בפחות אנרגיה, משתמשים בפחות דיו, משתמשים בפחות נייר ויוצרים פחות זבל שפוגע בסביבה…

למידע נוסף על המדפסות העסקיות היכנסו ללינק הבא

 

אירועים קרובים