תוכן שיווקי

כך תיערכו היטב למהפכה החדשה בפיתוח יישומים ארגוניים

המהפכה החדשה הזו קרובה מתמיד, וארגונים שלא יבואו אליה מוכנים עלולים לאבד את היתרון התחרותי שלהם ● האם אפשרי לקצר את זמני הפיתוח, להגיע לתוצאה איכותית ולחסוך בעלויות כוח אדם מנוסה?

27/12/2020 11:20
גילי רגב, מנכ"ל פרוסיד.

אחד האתגרים של הארגונים המובילים במשק הוא גיוס ושימור מפתחים מנוסים. בצורה מפתיעה, העבודה בתחום הפיתוח היא ידנית ברובה – דבר שמגדיל סיכונים בתחום שבו טעויות עלולות להיות יקרות מאוד לארגון. התחרות הגבוהה בשוק וקצבי הפיתוח הנדרשים יוצרים בעיה של זמן, כסף, מיקוד וקושי ביצירת ערך מהיר. לא פלא שבשנים האחרונות התפתחה טכנולוגיה המאפשרת אוטומציה בתהליכי הפיתוח, הלוא היא טכנולוגיית ה-Low Code כחלק מתחום פיתוח האפליקציות כשירות (ADaaS – Application Development as a Service). מדובר באחד הטרנדים החמים בעולם התוכנה, שתופס תאוצה ברחבי העולם.

ארגונים רבים, לרבות בנקים, ארגונים פיננסיים, חברות ביטוח וחברות היי-טק, אימצו פלטפורמות מבוססות Low Code, ונהנים מהיתרונות הרבים הנלווים לטכנולוגיה ולאוטומציה בתהליכי פיתוח תוכנה, פיתוח אפליקציות ויישומים אחרים. מומחים מעריכים כי באמצעות הטכנולוגיה ניתן לפתח בקצב מהיר יותר של פי שבעה. המשמעות: יותר תפוקה, יותר TTV, פחות מתכנתים וצניחה בעלויות הפיתוח והתחזוקה. יתרון משמעותי נוסף הוא זמן ההכשרה המהיר של מפתחי ומיישמי Low Code. באמצעות מפתחים מתחילים או אפילו חסרי ניסיון אפשרי להגיע לתוצאות פיתוח איכותיות בזמן קצר מהרגיל.

ענקיות ההיי-טק זיהו את הפוטנציאל. גוגל נכנסה לתחום באמצעות הרכישה של Appsheet (שמתמחה ב-Low code) בינואר האחרון, וזו מצטרפת לרכישות שביצעו בעבר סיילספורס (Salesforce) וסרוויס נאו (ServiceNow) בתחום. מי שמובילה בתחום בעולם היא אאוט סיסטמס (OutSystems), עם גיוס הון של 360 מיליון דולר מגולדמן זאקס ומ-KKR, שווי שוק של מיליארדי דולרים ומאות לקוחות ממגוון סקטורים, ביניהם בנקים כמו סנטנדר ו-ING, חברות ביטוח כגון AXA ו-Zurich, ותאגידים רבים נוספים, בהם קוקה קולה, טויוטה, אינטל ואקסון.

מה בישראל?

באחרונה, המודעות לתחום ה-Low Code בארץ עלתה. גופים רבים מתמודדים עם המחסור במתכנתים מיומנים, עלויות ההעסקה הגבוהות הנלוות לכך, המצבור ההולך וגדל של פרויקטי תוכנה שלא מספיקים לבצע, זמן ההגעה לשוק הארוך מדי והקושי להביא חדשנות. יש טכנולוגיות מתקדמות שנראות כפתרון האידיאלי לאתגרים אלה, ולא פלא שהארגונים המובילים בארץ נכנסים לתחום.

פרוסיד (Proceed) זיהתה את הטרנד העולמי, והחליטה לקדם את תחום ה-Low Code בארץ ולחבור לחברת מובילות כמו אאוט סיסטמס, קריאשיו (Creatio) ומיקרוסופט (Microsoft). זאת, בהיותה חברת אינטגרציה שעוזרת לארגונים ליישם פתרונות טכנולוגיים מובילים ובנוסף מספקת שירותי ייעוץ נרחבים בניהול פרויקטים, בניית מתודולוגיות עבודה, ייעול תהליכים מורכבים והאצה של תהליכים חוצי ארגון. יש לפרוסיד מוניטין רחב בתחומים אלה. החברה מספקת שירותים לחברות מובילות ותאגידים רבים במשק הישראלי, וזאת במגוון תחומים וסקטורים. צוות ה-Low Code של פרוסיד מסייע לארגונים להטמיע את התפיסה, מקיים הדרכות, כולל מרכזי מצוינות ומבצע פרויקטים עבור לקוחות.

גילי רגב, מנכ"ל פרוסיד, אמר כי "זיהינו את הפוטנציאל של עולם ה-Low Code ואנחנו משקיעים רבות בתחום זה. נראה שהבשלות של ארגונים בארץ לנושא זה הולכת וגדלה. אנחנו שמחים לשתף שיש כבר כמה ארגונים שאמצו טכנולוגיות מובילות בתחום ופועלים להקמת מרכזי Low Code. נמשיך לקדם את הנושא, היות שאנחנו מאמינים שתחום זה יכול לסייע לארגונים רבים לחסוך במשאבים יקרים כמו זמן וכסף – הן בתהליכי הפיתוח עצמם והן בתהליכי הגיוס של המפתחים."

תחום ה-Low Code הגיע לארץ והוא כאן כדי להישאר. ארגונים שיאמצו את הטכנולוגיה ראשונים יהיו אלה שיצברו יתרון תחרותי על מתחריהם.

אירועים קרובים