תוכן שיווקי

"SUSE מאפשרת רציפות עסקית של תשתיות הטכנולוגיה על סביבת העבודה המשתנה"

כך אמר לאנשים ומחשבים ז'אן לוק אדה, מנהל פריסייל ב-SUSE ישראל

10/05/2020 10:50
ז'אן לוק אדה, מנהל פריסייל ב-SUSE ישראל. צילום: יח"צ

התפרצות מגפת הקורונה תפסה את SUSE ישראל בעיצומו של תהליך התרחבות מואץ והגדלת בסיס הלקוחות הישראלי. למרות זאת, הסניף הישראלי של חברת הקוד הפתוח העצמאית הגדולה בעולם בתחום התשתיות וטרנספורמציה הדיגיטלית התעשת מהר ובהובלת המנכ"ל, יניב ליבוביץ', נערך במהירות על מנת להמשיך ולפעול לטובת לקוחותיה בארץ. השלוחה המקומית כוללת אנשי תמיכה ושירות עם ידע מקצועי טכנולוגי. במקביל, החברה פועלת עם מערך של שותפים ויוצרת יחד אקו-סיסטם שנוגע בכל ממשקי העבודה עם הלקוח: הרכישה, יישום הארכיטקטורה המתאימה, הייעוץ ושירותי התמיכה.

"אנחנו מצויים בתקופה של חוסר ודאות, כאשר הארגונים חייבים להיערך למציאות חדשה לגמרי. SUSE ישראל ערוכה כדי לאפשר להם לבצע את הפעילות העסקית גם כאשר הארגון מבוזר ונדרש לעבוד בכוח עבודה מצומצם יותר עם לא פחות אתגרים, ולהמשיך לספק את מלוא השירותים העסקיים. גם במציאות של משבר הקורונה", אמר ז'אן לוק אדה, מנהל פריסייל ב-SUSE ישראל, בראיון לאנשים ומחשבים. "אנחנו יודעים לתת ללקוחות שלנו את התשתית הטכנולוגית המתאימה לשמור על הרציפות העסקית של החברה בכל רגע נתון עם הגמישות הנדרשת עקב חוסר הוודאות. התאמה רציפה של אמצעים לצרכים היא תנאי לעסקים אפקטיביים".

כיצד SUSE מספקת מענה למציאות העסקית החדשה בעקבות הקורונה?
"פעלנו במהירות כדי להתאים את הפתרונות שלנו למצב הנוכחי, עם הדרכות חינמיות וחבילות מיוחדות המיועדות למגזר הבריאות, לעבודה מהבית, לניהול מרכזי ולמעבר לתשתיות גמישות מבוססות קונטיינרים, גם און-פרמיס וגם בענן. מבחינת ניהול המערכות, החל מהתשתיות הבסיסיות של מערכות ההפעלה ועד למסדי הנתונים והפתרונות האנליטיים המתקדמים ביותר, דווקא בימים אלה אנחנו חייבים להבטיח מינימום תקלות במינימום כוח האדם הקיים. אמנם, אין עדיין חיסון לנגיף הקורונה, אבל לפחות יש חיסון דיגיטלי מפני תקלות שעלולות לפגוע בחוסן הכלכלי של הארגון. הקורונה מביאה שינויים משמעותיים בסביבת העבודה אליה הלקוחות הורגלו ולכן, חייבת להיות גמישות מחשבתית בכל הקשור לשימוש במודולים הקריטיים ביותר. אם ניקח לדוגמה את השימוש ב-ERP, ברוב החברות פעילות העסקית עשתה פנייה והמיקוד כרגע הוא בתחזוקה ושמירה על הקיים, עם פחות דגש על מכירות. לכן, האתגר הוא להתאים את משאבי התשתית לצורך הנוכחי ברגע נתון, כלומר – להגביר את תשתית התחזוקה וה-BI, ולצמצם את תשתית המכירות והשירות הנייד. מנמ"רים מתלבטים מאוד באיזה מודל לבחור לאור הדינמיות הזו בעידן הדיגיטלי והצורך לתת מענה מידי מאפשר לנו להוביל כיום פתרונות קוד פתוח".

אחד היישומים הפופולריים יותר הוא פתרונות מבוססי קוברנטיס. כיצד אתם פועלים בתחום?
"SUSE נחשבת למובילה העולמית בפתרונות קוד פתוח שמאפשרים לארגונים לבנות, לנהל ולהרחיב אפליקציות מבוססות קונטיינרים ומערכות מבוזרות באופן פשוט יותר, בצורה מנוהלת ובנוחות שימוש וקלות מלאות. הפתרון שלנו מאפשר גמישות לבחור היכן להריץ את היישומים בכל רגע נתון – בין אם על תשתיות מבוססות SUSE או על תשתיות מבוססות מערכות אחרות, האם בסביבת און-פרמיס או בענן, תוך התאמה בזמן אמת של נפח התשתית לצריכה האמיתית. אנחנו נותנים ללקוחותינו אפשרות לשמר תשתיות בצורה מבוזרת, שחוסכת את האינטראקציות הפיזיות.

מערכות מבוססות קונטיינרים כפלטפורמת שירות (CaaSP – Containers as a Service Platform) מאפשרות לבצע הטמעה מחדש בעקבות שינויים בהתאם לדרישות. למשל, מצב בו כל העובדים נמצאים מרחוק ועובדים מהבית עלול להביא לעומס אדיר על המערכת ולקריסה שלה, ולכן, מתחייב מעבר לסביבת ענן אחרת או לסביבה היברידית, שתאפשר לתת קיבולת מספקת.

הכי חשוב מבחינתנו הוא לשמר את ההמשכיות והזמינות ללא בזבוז שנובע ממשאבים מיותרים אך בעלות מינימלית. בתקופה כזו, חשוב לבצע שדרוגים למערכות מבלי להפסיק את השירותים העסקיים, ולהבטיח שהשדרוג או כל פעולה הקשורה אליו לא ייפגעו, במיוחד במצב שבו כוח האדם מצומצם. בצורה כזו ניתן להבטיח שהמערכות פועלות ולא נוצרים צווארי בקבוק שגורמים לשבירת הרציפות".

מה המשמעות מבחינת צוותי ה-DevOps?
"צוותי ה-DevOps יוכלו להאיץ את התהליך ולנהל מגוון רחב של עומסי עבודה בסוגי ענן מגוונים. הפתרונות של SUSE מוסיפים אוטומציה לתהליך העבודה, המאפשרת לצוותי ה-DevOps לפתח ולהעביר במהירות יישומים בענן, בקנה מידה גדול ובסביבות שונות. הכלים הטכנולוגיים של SUSE משלימים זה את זה וניתן להשתמש בהם ביעילות יחד ולחוד, ולממשק אותם עם פלטפורמות מספקים אחרים. פתרונות הקונטיינרים כשירות ויישומי הענן שלנו יעניקו למפתחים, צוותי ה-DevOps ומנהלי הפלטפורמות בארגונים סביבה מהירה, זמינה, גמישה ומאובטחת יותר".

אירועים קרובים