תוכן שיווקי

"בלי 5G הרכב האוטונומי יקרטע; יש מדינות ערב שעוקפות אותנו בסיבוב"

שלוש שנים לאחר המיזוג הגדול בין אלקטל-לוסנט לנוקיה, מנכ"ל נוקיה ישראל, אריק טל, מביע שביעות רצון מתוצאות המהלך - אבל מודאג מהפיגור של ישראל בתחום תשתיות הרשת ● ורק אל תגידו לו שנוקיה מוכרת טלפונים ניידים

13/03/2019 11:12
אריק טל, מנכ"ל נוקיה ישראל. צילום: אייל טואג

שלוש שנים חלפו מאז הוביל אריק טל, מנכ"ל נוקיה ישראל, את אחד המהלכים המשמעותיים בחייו המקצועיים: האיחוד בין נוקיה-סימנס לאלקטל-לוסנט.

טל, שהוביל גם את תהליך המיזוג בין החברות בפן הגלובלי, כמנכ"ל אגן הים התיכון בנוקיה, מציין כי "האתגר הגדול היה למזג שתי חברות עם תרבות ארגונית שונה מאוד. התהליכים בנוקיה העולמית היו ארוכים ומורכבים, ובאלקטל פשוטים יותר. הצלחנו לחבר את כולם, לשמור על כוח האדם הכולל של שתי החברות, ליצור מוטיבציה גבוהה, לצמוח ולהסיר את החששות. אני רואה בכך הישג של ממש".

הוא בן 46 ובעל ניסיון עשיר בתחום. לפני תפקידו באלקטל ובנוקיה הוא כיהן מספר שנים רב כמנהל בכיר באריקסון, ובין היתר הוביל את השקת רשת דור 4 בישראל עבור פרטנר, במה שנחשב לזכייה בעסקה הגדולה ביותר בתחום הטלקום הישראלי בעשור האחרון.

אריק טל באחד הדברים שהוא הכי אוהב: חופשת סקי. צילום עצמי

טל בחופשת סקי: "הספורט עיצב אותי". צילום עצמי

טל הוא מנהל מהזן החדש, פתוח וזמין לעובדיו. הוא נשוי ואב לשלושה, מתגורר בראש העין וחובב ספורט מושבע – בעיקר רכיבה על אופני הרים ושטח, ריצות וסקי בחורף. בעברו הוא היה שחקן כדוריד מצטיין. "הספורט עיצב אותי", הוא אומר. "אני מאמין מאוד בתשוקה לנצח. אני מאמין בהשקעה ובפיתוח ההון האנושי, ויעידו על כך העובדים שלנו".

מבחינה עסקית, איך אתה מסכם עד כה את המיזוג?
"זהו ללא ספק סיפור הצלחה. נוקיה הייתה חברה עם פורטפוליו מאוד חזק בתחום תשתיות הסלולר. לאלקטל-לוסנט היו ליבות ורשתות IP מובילות, רשתות אופטיקה וגישה רחבת פס. הפורטפוליו של החברה הממוזגת צמח לממדים עצומים. למעשה, יש כיום רק שתי חברות גלובליות בעלות מנעד פתרונות תקשורת כה רחב – סלולרי, קווי, IP ואופטיקה: נוקיה ו-וואווי, כאשר האחרונה אינה פעילה בישראל.

מה המסר הכי חשוב של נוקיה ישראל לשוק הישראלי?
"קודם כל, חשוב לשוב ולהסביר שנוקיה כבר לא עוסקת בטלפונים ניידים! אין לנו כל נגיעה לכך. נוקיה הובילה אמנם את תחום הטלפונים הניידים בעבר, אך כיום הפעילות שלה אחרת לחלוטין. תחום שאנחנו כן מובילים בו טכנולוגית וגם חלק מהותי בחזון שלנו הוא ה-5G. קצרה היריעה מלתאר למה וכמה זה חשוב – אבל בגדול נאמר שמדובר בערך מוסף אדיר של מהירויות הורדה והעלאה חסרות תקדים, יחד עם תמיכה מסיבית בהתקני אינטרנט של הדברים, ויחד עם אמינות וזמני תגובה יוצאים מהכלל.

מדברים, לדוגמה, המון על רכב האוטונומי, אבל עד שלא יהיה 5G – הרכב הזה יקרטע. אנחנו בפיגור, גם אל מול שכנותינו: באחרונה חתמה נוקיה על חוזה להקמת רשת דור 5 בסעודיה. לכן, אנחנו, בנוקיה ישראל, חוזרים ואומרים: זה אתגר לאומי. ישראל צריכה לסגור פיגור של מינימום שלוש-ארבע שנים. הדור החמישי חיוני לשימור המובילות של המשק הישראלי".

מנכ"ל נוקיה ישראל מבקש להדגיש כי "בשנים האחרונות נוקיה ביצעה הרחבה משמעותית לכיוון פתרונות ללקוחות עסקיים ומוסדיים". הוא מציין יישומים של Private LTE שנדרשים כיום על ידי מפעילים, עיריות וגורמי תחבורה ליישום אפליקציות שדורשות פס רחב.

אריק טל, מנכ"ל נוקיה ישראל. צילום: אייל טואג

אריק טל, מנכ"ל נוקיה ישראל. צילום: אייל טואג

"בנמל פינלנד יישמו Automated port המבוסס על טכנולוגיית LTE ובנמל התעופה של הלסינקי יושם Private LTE של נוקיה לאספקת שירותים מתקדמים. ברכבות של פריז, מדריד וברלין יושמה רשת מתקדמת של נוקיה להעברת נתונים וקיימים יישומים של רשת LTE חכמה במטרו בדרום קוריאה ובסין. באחרונה אף נחתמה עסקה לרישות כמה ערים בבלגיה בטכנולוגיית ה-Video analytics של נוקיה לערים חכמות, וכן Passive Optical Lan לרישות המצלמות בעיר על סיבים אופטיים. מדינות ערב מסוימות, כמו כוויית, דובאי ומדינות המפרץ, עוקפות בסיבוב את הסטארט-אפ ניישן בעניין הזה".

שלוש שנים אחרי המיזוג הגדול, מהם היעדים שאתה מציב לעצמך ולעובדיך לשנים הבאות?
"אני רוצה לראות את נוקיה ישראל ממשיכה להוביל בהטמעת פתרונות ייחודיים, להמשיך לתת ערך מוסף ללקוחות ולהיתפס אצלם כשותף שהוא שחקן נשמה – ולא כספק בלבד. וכמובן, נוביל את מהפכת ה-5G בישראל, שבוא תבוא לארץ. יש לנו בישראל גם את חטיבת הענן העולמית של נוקיה, שמהווה מקור חדשנות וקידמה יוצא דופן".

אריק טל מזמין אתכם להצטרף לרשימת הדיוור של נוקיה ישראל ולקרוא בבלוג של החברה.

אירועים קרובים