תוכן שיווקי

"מבול של זכיות ל-Talend במגזרי הבנקאות והפיננסים"

04/07/2018 10:59
בנקים מדלגים לעידן הדיגיטל עם Talend

מייק טוצ'אן, מנכ"ל Talend, ספקית גלובלית של פתרונות אינטגרציית מידע ותשתיות Big Data, חשף פרטים חדשים על זכיות של החברה במגזרי הבנקאות והפיננסים. הזכיות נחשפו במהלך שיחה שאותה קיים עם אנליסטים בכירים לרגל פרסום הדו"חות הכספיים של החברה לרבעון הראשון של 2018.

בנקאות דיגיטלית בבריטניה

בדבריו ציין טוצ'אן כי החברה זכתה ברבעון הראשון של השנה בפרויקט הקמת תשתיות המידע של Virgin Money UK, המעניק שירותים פיננסיים דוגמת חסכונות, משכנתאות, כרטיסי אשראי, מט"ח והשקעות ליותר משלושה מיליון לקוחות. ב-Virgin Money מתכננים להגדיל את הפעילות שלהם במגזר הפעילות הקמעונאי – משקי בית ועסקים קטנים – תוך שימת דגש על פעילות פיננסית דיגיטלית, מוכוונת מידע ולקוחות.

לדברי מנכ"ל Talend, אחד היעדים של Virgin Money היה העברת המידע הבנקאי לתשתיות ענן חדשות שהקים הארגון, כאשר באמצעות Talend, הדבר בוצע בהצלחה ונמשך מספר שבועות בלבד. בנוסף להעברת המידע לענן, Talend מסייעת ל-Virgin Money ביישום רגולציות, דוגמת ה-GDPR, בדגש על ניטור מקצה לקצה של תהליך העברת מידע בנקאי אישי.

Data Lake בנקאי

דוגמה נוספת לזכיות של Talend במגזר הבנקאי היא בקבוצת הבנקאות TD Bank Group – אחד מעשרת הבנקים הגדולים בארצות הברית. הבנק עושה שימוש ב-Talend להעברת כמויות גדולות של נתונים – יותר מ-16 פטה-בייט – ל-Data Lake מבוסס Cloudera, שכבר הגיע לנפח של יותר משלושה פטה-בייט.

הבחירה של TD Bank ב-Talend מבוססת על אסטרטגיית ה-Multi cloud של הבנק, שתוטמע בשלבים. בשלב הראשון, הבנק עובד ברובו בענן הפרטי ומתקדם לכיוון עננים ציבוריים, בהתאם ליתרונות של כל אחד מהם. בזכות רמת ההפשטה (Abstraction) של Talend, המעבר בין הסביבות ובין העננים אינו דורש שינוי בקוד – דבר שמניב לבנק חיסכון של יותר מ-13 מיליון דולר בשנה כתוצאה מהשימוש בפלטפורמת Talend. בהקשר זה ציין ג'וזף דוס סנטוס, סגן נשיא לניהול מידע ארגוני בקבוצת הבנקאות האמריקנית, כי "בחודשים שהיה לוקח לנו רק לבנות מודל חדש במחסן הנתונים אנחנו יכולים עכשיו להיות יצירתיים, לפתח ולספק שירותים חדשניים ללקוחות שלנו במהירות ובמחיר חסכוני".

זכייה נוספת בסקטור הפיננסים שעליה דיבר טוצ'אן היא ב-Western Union, חברת סליקה והעברת כספים גלובלית. ב-2016 בחרה Western Union ב-Talend כתשתית להקמת Data Lake ארגוני, בשל יכולות ה-Big Data המובנות בפלטפורמה שלה. לאור ההצלחה של פרויקט זה החליטו ב-Western Union להרחיב את השימוש בפלטפורמת ה-Big Data, להוסיף משתמשים חדשים לפלטפורמה ולהשיק שימושים חדשים בה ליחידות העסקיות השונות בארגון.

יוסי רודריק, מנכ"ל אקורייט מקבוצת UCL. צילום: יח"צ

יוסי רודריק, מנכ"ל אקורייט מקבוצת UCL. צילום: יח"צ

"פלטפורמה חזקה לטיפול במידע חיונית למעבר לדיגיטל"

"אנחנו רואים שטלטלת הדיגיטל הגיעה גם למגזרי הבנקאות והפיננסים. זה נכון לעולם וזה נכון גם לישראל", כך אמר יוסי רודריק, מנכ"ל אקורייט (aQurate) מקבוצת UCL, נציגת Talend בישראל, בתגובה לזכיות החדשות שעליהן דיווחה החברה.

רודריק ציין כי "במרכז של המעבר לדיגיטל אנחנו רואים את שינוי התפיסה בכל הנוגע למידע – הצורך להזרים אותו במהירות, קרוב ביותר לזמן אמת, להעבירו ל-Data Lake ארגוני, לעתים און פרמיס ובעולם כבר גם בענן, ולנתח את המידע סמוך לזמן האירוע. המטרה בראש ובראשונה הינה חדשנות".

"הבחירה ב-Talend במגזרי הפיננסים והבנקאות אינה ייחודית רק לעולם. גם בישראל זכינו בפרויקטים יוקרתיים לכול אורך ורוחב הענף: בנקאות, ביטוח ופיננסים", הוסיף רודריק. "האתגרים בישראל אינם שונים מאלה שבעולם: הדגש הוא על מעבר לעולם הדיגיטל והטיפול במידע הוא אחד היסודות לביצוע זאת".

לפרטים נוספים לחצו כאן.

אירועים קרובים