תוכן שיווקי

"Talend מובילה משמעותית על פני אינפורמטיקה, יבמ, אורקל וסאפ"

כך אמר יוסי רודריק, מנכ"ל אקורייט, נציגת Talend בישראל, בעקבות פרסום דו"ח חברת המחקר פורסטר לנושא Big Data Fabric, שהציב אותה בראש דירוג ספקיות הפתרונות לתשתיות Big Data

20/06/2018 15:21
דו"ח פורסטר קבע: Talend מובילה

חברת המחקר הבינלאומית פורסטר (Forrester) הכירה ב-Talend, ספקית גלובלית של פתרונות אינטגרציית מידע ותשתיות Big Data, כמובילה (Leader) את תחום פתרונות ה-Big Data Fabric, בדו"ח אותו פרסמה בשבוע שעבר, תחת הכותרת The Forrester Wave: Big Data Fabric, Q2 2018.

בדו"ח, בו נסקרו 15 ספקיות של פתרונות לתחום, זכתה Talend בניקוד הגבוה ביותר בשתי קטגוריות מרכזיות: הצעות נוכחיות (Current Offering) ואסטרטגיה (Strategy). פורסטר ציינה בו כי פלטפורמת Talend "מפשטת את תהליכי העבודה עם Hadoop ו-Spark, כמו גם טכנולוגיות חדשות, בהן מחשוב חסר שרתים (Serverless) וקונטיינרים". עוד הכירה חברת המחקר בכך ש-Talend תומכת "בתסריטים עסקיים הנוגעים לזמן אמת, Batch ומידע דינמי – הן במידע הנמצא בארגון (און-פרמיס), הן בענן והן בסביבות היברידיות". Talend זכתה בניקוד הגבוה ביותר האפשרי – 5 מתוך 5 – בשש מתוך 12 תת-קטגוריות שנבחנו על ידי פורסטר, בהן חזון, יכולת לדלוור ושירותים מקצועיים.

כמו כן, פורסטר ציינה שתשתיות ביג דטה (Big Data Fabric) מוגדרות כפלטפורמה ה-"מאיצה קבלת תובנות על ידי אוטומציה של קבלה, טיוב, גילוי, הכנה ואינטגרציה של נתונים בין איי המידע". עוד ציינה חברת המחקר כי ענף תשתיות ה-Big Data נמצא בצמיחה, מכיוון שיותר ארכיטקטים ארגוניים רואים בו קריטי לפיתוח אסטרטגיית Big Data כוללת לארגון. על פי הדו"ח, כלי Big Data Fabric תומכים במגוון של תסריטים עסקיים, כולל ייצור תובנות עסקיות בזמן אמת, לימוד מכונה, אנליטיקה של מידע בתנועה (Streaming analytics) ואנליטיקה מתקדמת. היא מאפשרת לארכיטקטים ארגוניים לנהל את זרימת המידע ולטייב אותו על גבי פלטפורמות Big Data שונות, דוגמת Data lakes, Hadoop או NoSQL, כדי לייצר אמת ארגונית אחת, פרסונליזציה של הלקוחות ואנליטיקה מתקדמת של נתונים בממדי ענק – וזאת כמעט ללא כתיבת קוד.

"Talend משבשת במובן החיובי את שוק ה-Big Data"

"הדבר המרכזי והבולט ביותר בדו"ח של פורסטר הוא התאוצה בה נמצאת Talend בשוק המאוד תחרותי של תשתיות ביג דטה – Big Data Fabric – והאופן בו היא ממצבת את עצמה כמובילה את התחום", ציין יוסי רודריק, מנכ"ל אקורייט (aQurate) מקבוצת UCL, נציגת Talend בישראל, בתגובה לפרסום הדו"ח.

יוסי רודריק, מנכ"ל אקורייט מקבוצת UCL. צילום: יח"צ

יוסי רודריק, מנכ"ל אקורייט מקבוצת UCL. צילום: יח"צ

רודריק אמר כי "Talend עושה לעולם ה-Big Data שיבוש (Disruption), ובמובן המאוד חיובי של המילה. היא הביאה פלטפורמה המטפלת באתגרי ה-Big Data באופן שמתאים לצרכים העסקיים של הארגון הדיגיטלי, עם דגש על יכולת טיפול בכמויות מידע גדולות, ממקורות מידע רבים, הזורמים במהירות, בזמן אמת ובמגוון רחב של תסריטים עסקיים. פורסטר זיהתה את המגמה הזו והציבה את Talend בעמדת הובלה ויתרון משמעותי על פני המתחרות הוותיקות שלה – אינפורמטיקה (Informatica), יבמ (IBM), אורקל (Oracle), סאפ (SAP) ואחרות. האנליסטים בפירוש מזהים את החולשה של הספקיות הוותיקות, דוגמת אינפורמטיקה, המתקשות לעמוד בקצב השינויים הטכנולוגיים ובדרישה של הארגונים להצטייד ביכולות שיאפשרו להם לדלג היישר לתוך עידן הדיגיטל".

"אלא שלא מדובר רק בפורסטר שמזהה את היתרון של Talend", סיכם רודריק. "ראינו כבר בשנה שעברה שגרטנר (Gartner) זיהתה בריבוע הקסם לתחום ה-Data Integration Tools ל-2017 שינויי מגמה דרמטיים: בעוד שהספקיות הוותיקות ירדו במיקום שלהן ברביע המובילים ביחס לשנה הקודמת, הרי ש-Talend הייתה היחידה שעלתה בדירוג".

אירועים קרובים